Mijn vader wil graag internetten maar heeft moeite met de dubbelklik. Is er een manier te vinden om het hem makkelijker te maken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik doe zelf veel 1 klik op de linkerknop van de muis en tik Enter aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt bij Instellingen de dubbelklik-snelheid verlagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het Internetten hoef je niet te dubbelklikken. Dat maakt het al een stuk makkelijker.

Verder kun je bij Instellingen, dan Muis, de dubbelkliksnelheid lager maken, en de afstand tussen de beide kliks groter maken. Dan wordt een dubbelklik nog als zodanig gezien als er een hele seconde tussenzit, en als intussen de muis is verschoven.

Je kunt hem ook de volgende truc leren: enkelklikken, en daarna op je gemakje op het toetsenbord op de Enter (heet soms Return) drukken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en een plus van mij...
Cryofiel
14 jaar geleden
Dank. Maar je had jouw antwoord niet hoeven verwijderen hoor, jouw antwoord was ook goed! Enneh - zijn er weer minkukels aanwezig? De meeste mensen hebben minnetjes gekregen, ook voor volkomen goede antwoorden met behulpzame tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de MGVS is er weer?... the Mean GV Sniper...
Ik wil niet heel vervelend zijn maar om te internetten heb je helemaal geen dubbelklik nodig. Alleen 1 keer om internet op te starten vanaf je bureaublad. En ook dit kun je voorkomen om naar de taakbalk te gaan en hem vanuit daar met 1klik kan selecteren.

Veel plezier met internetten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke dubbel klink? Om in internet pagina te openen??

Voor de rest hoe ik iig maar één maal te klikken.

Als je dat bedoelt. Dus heb dubbele klikken om de internet pagina te openen. Kan je dit wijzigen bij je instellingen van de muis. Dan selecteer je hem al je er overheen gaat en na één keer klikken open je het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ik zo vaag... Sorry. Bij de instellingen voor de muis kun je instellen dat je niet wil dubbel klikken. Normaal gesproken word iets op je bureaublad geselecteerd als je er éénmaal op druk. Wanneer je tweemaal drukt word het geen geopend. Wanneer je dit verandert in de instellingen selecteer je niet meer door één maal klikken maar door met je muis over het icoon heen te gaan. Met één keer klikken open je het programma. Precies je naar de instellingen wijzen kan ik je niet omdat ik 'n Apple heb. Maar 'k weet wel dat het er zit. Ik had het namelijk zo ingesteld in de tijd dat ik nog Windows had.
Voor het internetten is de single click er gelukkig al. Op je bureaublad kun je deze ook toepassen. Als jij naar deze computer gaat, en vervolgens op opties klikt en dan het onderste knopje (bij mij tools) ik neem aan opties, of extra bij jou. Dan kun je onderaan 'single click' of 'enkel klikken' inschakelen. Dit stel ik voor veel mensen in die last hebben met dubbelklikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zou je er toch rekening mee moeten houden dat dit vanzelf went en op deze manier leert je vader ook om op ander pc te werken dan de zijne.
Ik zelf ben linkshandig maar heb me zelf wel aangeleerd om met een rechtshandige muis te werken simpelweg omdat alle ander muizen ook rechthandig zijn.
het lukt me alleen niet met games qweasdzxc combi is niet werkzaam voor mij
is wel lastig als je een nieuwe game wil leren
maar een muis en dubbelklikken leer je uiteindelijk zo dat het onbewust wordt zelfs op hogere leeftijd. dus gewoon doorzetten.
capthavoc
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
83 jaar tjonge jonge ja dan heb je mijn permissie om ander methodes te gebruiken ;)
succes !
Dikke +1 richting je vader; misschien is het handig om er een gewoonte van te maken om ''dubbelklikken'' te vervangen met rechtsklikken, in het menuutje is dan altijd openen, zoals dubbelklikken bedoelt is, boven aan te vinden. Maar bij verdere eventuele interesse is het makkelijk om andere mogelijkheden te vinden die je met ''dubelklikding'' kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij kan ook gaan oefenen, door patience te gaan spelen bijvoorbeeld.