Is het mogelijk om te kijken wat voor internetverkeer er via mijn netwerk plaatsvind?

Zoals bezochte websites enz. en ook ip adressen?

Heb namelijk het idee dat er wel eens mee 'gelift' word

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

je router maakt meestal wel log files van de tijden en de mac adressen die contact maken
maar dat er vreemd mac id contact maken wil nog niet meteen zeggen dat er meegelift word.
soms loopt iemand met een open wifi verbinding in zijn gsm langs je huis of zo dan maakt hij daar wel verbinding mee maar doet er verder niets mee
en zeker geen data gebruik dan hooguit de handshake
het uitlezen daarvan is best iets dat je moet leren
en kan je alleen conclusies uit trekken als er veel data gebruikt is.

alleen als je wifi te zwak beveiligd is bijv wep dan loop je groter risico
en als je buurman een pc fanaat/hacker type is kan je eens denken aan "inbraak"
met een goeie wpa2 beveiliging moet een hacker flink zijn best doen
om er door te komen
capthavoc
12 jaar geleden
Volgens mij kan dat met sommige antivirussen zoals norton enz. maar je hebt ook speciale programma's er voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
speciale programma's zoals: ???