Wat gebeurt er met mijn mobiel nummer als ik die invul om mijn google account te verifieren ?

Ik wil een google account hebben maar nu moet ik daarbij mijn mobiel nummer opgeven, dit doe ik eigenlijk liever niet maar al zou ik het toch doen, vraag ik me af of google het nummer alleen gebruikt om eenmalig een verificatie sms te versturen of dat google het nummer doorverkoopt en/ of meer (betaalde) smsjes gaat versturen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Elke keer als je aanlogt stuurt de sms server van google je een sms met een code waarmee je moet inloggen... Ik heb het uitgezet want ik vond t vervelend.
Google zelf zal die nummers nooit vrijgeven of anders gaan gebruiken, maar hackers zullen niet rusten tot ze erbij kunnen!!! Ik zou t niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb niet gemerkt dat t geld kostte...

Andere antwoorden (1)

Je hoeft maar 1 keer een sms te ontvangen op dat nummer. Het wordt door google gedaan als een soort verificatie poging om te voorkomen dat er accounts aangemaakt worden door computer programma's.
Waar de andere antwoorder het over heeft is een optie ter beveiliging van je account. Dan krijg je [op verzoek!] een sms als er met jouw account wordt ingelogd.
Ter verhoging van de veiligheid van je google account kun je ook [op verzoek!] google authenticator activeren. Dan kun je alleen maar inloggen als je je google adres kent, je paswoord EN de code die door jouw authenticator wordt gemaakt. Die authenticator is een programma dat op je telefoon dan wel computer geinstalleerd wordt.
Extra veiligheid op verzoek, wie wil dat nou niet?