Wat is er aan de hand met het internet? Allerlei websites worden uit de lucht gehaald, waarom?

Pas was wikipedia uit de lucht. Nu megaupload en schijnbaar ook de website van paleis van justitie.
Waarom gebeurt dit?
Wat is hier de oorzaak van?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (7)

Wikipedia was een soort staking, een protest tegen de amerikaanse regering..

De andere 2 voorvallen weet ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorstel voor anti piracy wetgeving in de us. Veel websites zijn bang dat dit de vrijheid van het internet aantast. Zoek maar eens op "sopa"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Megaupload is door de FBI offline gehaald.

"Door de website zijn auteursrechthouders een half miljard dollar aan inkomsten misgelopen, aldus de aanklacht. Via Megaupload.com kon digitale content, zoals films, games en programma's, worden gedeeld, dikwijls zonder dat daar iets voor betaald hoefde te worden.

De illegale praktijken van de website hebben 175 miljoen dollar (135 miljoen euro) opgeleverd, aldus de FBI en het Amerikaanse ministerie van justitie. "
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WAT?! dat meen je niet? Dat kunnen ze zomaar ff doen?
Powergen
12 jaar geleden
Megaupload staat los van Wikipedia... want dit is door de FBI en niet de SOPA maar het gaat inderdaad steeds meer op censuur lijken. (Eigenlijk is het al censuur)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk en luister naar dit filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/1954611/b8e1d99e/sopa_en_pipa_for_dummy_s.html
Dat vertelt behoorlijk de essentie achter dat hele SOPA.
Megaupload is door de FBI uit de lucht gehaald, Wikipedia was vanwege SOPA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee minnen? Ik geloof Mr. Tomaat wordt ook 'gesopaad'.
C+
Dit is te danken aan die vervelende SOPA.. Het lijkt erop dat SOPA dus wel degelijk al stiekem actief is...
binnenkort bestaat alleen nu.nl nog...
the internet is going to die!!!

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik bedoelde te zeggen met te danken aan sopa... ze hebben de site vanwegen de sopa tijdelijk in staking gezet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia was een staking.
Megaupload net als Piratebay vanwege schending van auteursrecht.
Paleis van Justitie e.d. door 'Anonymous' als protest tegen het neerhalen van Megaupload.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerika wil het internet "Censoren" dus dat mensen geen illegale dingen kunnen doen, alleen de FBI pakt het heel dom aan...