Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

1920 x 1080 monitor, webpaginas en dergelijke zijn raar

Ik heb een nieuw beeldscherm die 1920 x 1080 (is dat nou 1080p?) draait, het valt me op dat internetpaginas enzo nu wel erg "klein" zijn, maar de helft van het scherm word bezet! kan ik ze gewoon fullscreen krijgen met de 1 of andere instelling? ik wil wel gewoon op deze resolutie blijven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
782

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Internetpagina's passen zich helaas niet aan aan je resolutie.
Ze zijn voor de gemiddelde PC-gebruiker gemaakt. En die werkt nog op een lagere resolutie dan jij.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Veel Internetpagina's zijn gemaakt met vaste breedtes. Die vaste breedtes zijn dan zodanig gekozen dat ook gebruikers met kleinere monitoren nog alles kunnen zien.

Er zijn ook Internetpagina's die zich wel aanpassen aan de breedte van je monitor c.q. van je browservenster. Het ligt er dus maar net aan hoe die pagina's zijn gemaakt.

Je zou mijn oplossing kunnen kiezen: ik heb mijn monitor een kwartslag gedraaid. Zo kan ik veel meer van een pagina lezen zonder te hoeven scrollen. Verder werk ik veel met documenten, en op deze manier kan ik een heel A4-tje met gemak op mijn beeldscherm zien, in z'n geheel, en groot genoeg om goed leesbaar te zijn.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Je hebt inderdaad een full HD scherm. Die resolutie is veel hoger dan waarvoor webpagina's worden ontworpen.

Om ze groter weer te geven kan je de CTRL toets indrukken en het scroll wieltje bewegen, of de vergroot optie in de browser.

Toegevoegd na 1 minuut:
(of CTRL en de plus knop)

Toegevoegd na 12 minuten:
Bovenstaande optie is handig om de websites zelf groter weer te geven (niet alleen het lettertype).

Als de letters ook te klein zijn, kan je eventueel de DPI instelling verhogen. Dat kan (bij Vista) in het configuratiescherm (Configuratiescherm\Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen\Persoonlijke instellingen (link staat aan de linkerkant)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding