Kent iemand een Nederlands woord ter vervanging van "Home" om toe te kunnen passen op een website?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet gewoon 'home'? Elke Nederlander weet dat daar de homepage mee bedoelt wordt. We zouden bijvoorbeeld het woord 'e-mail' ook niet gaan vertalen met 'e-brief' of 'browser' door 'bladeraar'.

Het beste antwoord

Om mee te linken naar de indexpagina bedoel je?

Welkom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

het woord 'Start'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien startpagina?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
ook mijn ingeving
Gaat het om de hoofd pagina?

Dus geen subpagina.

VB: www.goeievraag.nl -> home pagina
en http://www.goeievraag.nl/antwoord/geven/243362 -> is een subpagina.

Tevens een ander woord home is thuis.

Bij een site heet dat anders namelijk startpagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet het per se Nederlands zijn?
"start" of "hoofdpagina" zijn de enige Nederlandse woorden die ik kan verzinnen die een tikkeltje professioneel overkomen.. ("thuis" of "begin" niet zo vind ik zelf)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het moet wel in het Nederlands. Bij start denk ik meer aan een spel of een wedstrijd.
Start. Begin. Introductie. Basispagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord Entree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1e bladzij / eerste bladzij

voorkant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou hoofd, hoofdpagina, centrum, entree of zelfs thuis kunnen gebruiken.

Maar ik zou het niet doen, home is inmiddels ingeburgerd als naam voor de hoofpagina van een website en het is bij het bouwen van een website beter om je aan de meeste standaarden te conformeren. Een bezoeker zal, als hij vaker websites bezoekt, ook op zoek gaan naar een home-knop.
rose
12 jaar geleden
Om nog wat te noemen: Basis of Thuisbasis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zou moeten doen zou ik startpagina of introductie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat de inhoud van die website wordt. Bij een webwinkel staat het misschien wat gek, maar voor een informatieve site lijkt me "voorpagina" goed kunnen.
Zie bijv. http://www.scientias.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dan best 1 van deze woorden gebruikt:
-startpagina
-voorpagina
-beginpagina
Maar 'home' zal bijna iedereen ook wel snappen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overzicht , Basis, begin, Inleiding.

Toegevoegd na 41 seconden:
Voorblad