Hoe werkt skype Telefoon?

Bij Skype kan je een abonnement nemen van Euro 6 per maand en dan kan je heel Europa bellen.
Je kan zelfs een vaste telefoon kopen een "Vaste skype telefoon" zo dat je geen pc nodig hebt.
Mijn vraag is krijg je dan ook een nummer van skype?

Toegevoegd na 50 seconden:
Nummer van skype zodat mensen jou kunnen bellen zonder skype telefoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Skypetelefoon die ik had zat via een USB-kabeltje verbonden met de computer. Erg nuttig was het niet, aangezien de kabel vrij kort was en weggaan bij de pc er dus niet in zat. Het gaat meer om het idee dat je een telefoon in handen hebt en dus echt aan het bellen bent. Maar je hebt dan geen beeld van de webcam. Gezien de nadelen heb ik 'm slechts een enkele keer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik heb even gegoogled en ik zie dat u een heel ander soort telefoon bedoelt dan die ik in gedachte had. Aan mijn reactie geldt dus niet voor een vaste Skypetelefoon.

Het beste antwoord

Ja je krijgt een telefoonnummer van Skype en dat kan gewoon gebeld worden met alle mogelijke telefoons.
Hou er wel rekening mee dat afhankelijk van jouw internet provider de kwaliteit van de verbinding nogal kan wisselen. Vooral in de drukke [Internet] uren kan de gesprekskwaliteit aardig beperkt zijn. Denk aan stotteren, ruis en vertraging. Maar zoals gezegd, dat hangt van jou internet provider af EN van jouw gebruik van je internetverbinding tijdens het bellen. Als je BV veel torrent, dan kun je daar last van hebben.
Voor de rest is het best een aardige oplossing, alhoewel het niet meer zo interessant als 5 jaar geleden omdat de meeste telefoon aanbieders tegenwoordig ook een VoIP service bieden die ook erg goedkoop kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik neen aan met 60 Megabit internet moet dat zonder probleem kunnen dat bellen of kan het dan als nog problemen geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee. Het eventuele probleem zal niet zijn dat jouw gesprek "er niet meer doorheen past" maar bij een gesprek is het van groot belang dat jouw "woorden" OP TIJD aankomen en niet een fractie van een seconde te laat.
En daar biedt de bandbreedte [60 Mbit in jouw geval] geen garantie voor. Het juiste woord daar voor is Quality of Service [QoS]. Jouw service provider [Ziggo of UPC dus], doet er geen enkele moeite voor om jouw VoIP voorrang te geven boven ander verkeer waarvan de tijdigheid geen rol speelt [denk bv aan email]. Dat komt [deels] omdat ze jou graag zelf VoIP willen verkopen waarbij ze dan weer -wel- zorgen voor de juiste QoS ;)
Goed antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry was beetje laat met de vraag sluiten maar het was inderdaad een goed antwoord op mijn vraag bedankt!