Is het mogelijk om een domein bij één bedrijf onder te brengen en de hosting bij een ander bedrijf?

Ik heb een aantal domeinnamen geregistreerd bij Hostnet. Nu moet ik voor hosting bij hen voor elke domeinnaam een hostingpakket afnemen als ik de domeinnaam wil gaan gebruiken. Ik heb echter al hosting bij een ander bedrijf waar ik wel meerdere websites mag hosten op één hostingpakket. Is het mogelijk dat ik de domeinnamen bij Hostnet houd en de hosting bij het andere bedrijf? Ik wil namelijk wel dat wanneer een bezoeker de betreffende domeinnaam in beeld ziet staan, bijv. www.domein.nl en www.domein.nl/index.htm etc. Ook wil ik dat de sites goed geindexeerd kunnen worden door Google en de andere zoekboeren. Wie heeft tips/suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Absoluut. Ik registreer mijn domeinnamen bij TransIP en ik host ze allemaal zelf.

Je wijst dan een A-record van die domeinnaam naar het IP-adres van je hosting.

Je hosting moet dan wel zijn geconfigureerd om de domeinnaam te herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je sites worden dan ook goed geindexeerd in Google in verband met vindbaarheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Dat maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet ik nu alleen nog even de nameservers opvragen en uitzoeken hoe ik de domeinnaam kan configureren. Neem aan dat ze dit dan bij mijn hosting bedrijf weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de nameservers hoef je niet na te denken. Wat je wil doen is: - Het IP-adres opzoeken van de webserver
- Die instellen (of laten instellen) als A-record voor jouwdomeinnaam.nl en/of www.jouwdomeinnaam.nl bij de domeinaanbieder (HostNet)
- De webhostingaanbieder vragen op één van je websites, verzoeken voor die domeinnaam te accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de informatie, ik ga het ip-adres opvragen bij mijn hostingprovider en vervolgens aanpassen bij mijn domeinhoster.
Hoe zit dit verder met emailadressen die ik zou willen aanmaken? Bijv. info@mijnnieuwedomein.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, met deze informatie heb ik mijn nieuwe domeinnamen kunnen hosten bij de hosting die ik al had.