Hoe heet het einde van een domein? Bijvoorbeeld ".nl", ".com", ".org", ".net".

Ik heb het vermoeden dat dit al een keer gevraagd kan zijn, maar de enige marnier om het te vinden zou zijn door het antwoord in de zoekfunctie te zetten. Zonder dat lukte het mij in ieder geval niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
7.1K

Het beste antwoord

Dat heet een ''topleveldomein''.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat heet extensie

Toegevoegd na 56 seconden:
en wordt ook wel internetextensie genoemd.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt wel gebruikt ja, maar de gangbare term is toch top-level-domein. Extensie is ook verwarrend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral als je het over de extensie .com hebt. :P command.com (http://nl.wikipedia.org/wiki/Command.com)
http://www.command.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook verwarrend omdat "extensie" een ander woord is voor "uitbreiding". En uitbreiden doe je bij domeinnamen naar links, met subdomeinen. Die subdomeinen zijn dus juist extensies van het top-level-domein.