Waarom heb ik steeds geen internetverbinding en de andere pc's in huis wel?

Ik heb internet/bellen/tv van tele2.

Gaat eigenlijk altijd wel goed.
Soms een probleem (3 nieuwe modems in 2 jaar tijd bijvoorbeeld maar goed dat terzijde)

Nu de laatste paar weken heb ik ineens iets raars. Mijn computer heeft geen internet meer nadat hij uit is geweest.

Dan moet ik eerst de netwerk adapter uitschakelen en weer inschakelen, en dan krijg ik internet. Hij ziet het netwerk wel, en ik kan ook gewoon in het modem inloggen, maar mail ophalen en browsen gaat niet.

Ik dacht dat mijn netwerk adapter stuk was, dus ik heb een USB wifi adapter gekocht. Maar deze doet hetzelfde.

Gewoon geen internet, de andere 2 pc's doen het wel, telefoon doet het, tv doet het, verbinding maken via wifi met andere apparaten werkt ook. Alleen mijn PC niet.

Ik hoef ook alleen maar 1 van de twee netwerk adapters aan en uit te zetten, dan werkt de ander ook meteen. Ik snap er gewoon geen zak van.

Iemand enig idee?

11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als een probleem met de usb afapter inderdaad, heb je de oude usb drivers verwijderd, herstart en de nieuwe ginstalleerd? Wat is de afstand die de wifi moet afleggen, zit er een betonnen vloer tussen en wat voor router is het?

Het beste antwoord

Check eerst eens of je de meest recente driver hebt geïnstalleerd.
Moet er wel even bij zeggen dat de meest recente niet altijd de beste hoeft te zijn.
Even mee stoeien dus ;-)

Deinstalleer je drivers, reboot.
Eventueel haal je er even een registry cleaner eroverheen om de restanten te verwijderen en dan daarna opnieuw de driver instaleren.

Succes