Bij het instellen van de e-mail account op mijn telefoon kan ik geen verbinding met de server krijgen. Wat doe ik fout? Lees verder bij extra uitleg.

Ik had deze vraag al eerder gesteld, maar antwoorden gekregen die niet hebben geholpen.

Ik heb op advies van antwoorders mijn telefoon ge-reset, de email-app opnieuw geïnstalleerd, maar krijg bij het instellen van de gegevens voor inkomende email nog steeds het volgende te zien: 'Instellen niet voltooid' en 'Kan geen verbinding met de server maken'.

Dit terwijl ik zeker weet dat ik de juiste gegevens invoer.

Ik heb een Samsung Galaxy S.

Waarom lukt dit niet? Erg frustrerend, het betreft mijn zakelijke email-account. Wat gaat er fout?

Ik hoop niet dat deze vraag wordt verwijderd, dit is noodzaak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.5K

Antwoorden (4)

Heb je ook gekeken naar de poort? en welke server het is?
ik weet niet wat voor e-mail account je hebt? daar vind je die informatie vaak wel.

Anders zal je toch naar een expert moeten gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb de poortnummers. De server heb ik ook. Maar zover kom ik niet eens. Ik begrijp er niets van.
Voor inkomende emails moet je of pop3 of pop instellen afhankelijk van welke provider en dan een . Nl of . Com erachter ( b. v. pop3.nl )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er toch op dat er iets aan de gegevens niet klopt. Dat kan ook iets simpele zijn, zoals bijvoorbeeld wel of niet het gedeelte achter het @ moeten gebruiken bij de loginnaam. Wel of geen vinkje bij 'ssl' hebben staan.

Begin bij de basis: werkt het op je PC wel? Zo ja, neem dan heel nauwkeurig de instellingen over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de pc werkt het wel. Ik voer hetzelfde in als op de pc. Maar bedankt voor je antwoord
je moet oo een andere uitgaande server hebben dan op je pc. De inkomende mailserver van kpn is pop.kpnmail.com en de uitgaande mailserver kun je vinden op de site van je telecomaanbieder.
je kan overigens ook je email naar gmail laten doorsturen, dan is het een kwestie van inloggen met je telefoon. zie deze howto http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos-geen-vragen-plaatsen/13801-how-automatisch-mail-doorsturen-naar-je-gmail-zonder-app.html