Ik heb een internet dongel abonnement, zonder limiet, en wil dit laten overnemen, Hoe en waar kan ik dit aanbieden?

Het gaat om een mobiel internet abo zonder limiet. Dus echt onbeperkt internetten zonder dat het langzamer wordt en zonder bijbetaling voor 60 euro. Dit abo bestaat niet meer, (alleen een zakelijk abo is er voor dat geld) en tegenwoordig is alles veel duurder. Ik vind het zonde om het abo zo op te geven, ik weet dat ik er andere mensen een plezier mee kan doen. Ik weet alleen niet hoe ik dit het beste kan aanbieden op internet. Ik zoek dus iemand die het abo overneemt, maar dan moet het op mijn naam blijven staan, anders gaan de nieuwe voorwaarden van kracht. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Ik kan me voorstellen dat je dit zou kunnen posten op Marktplaats, onder "Telecommunicatie" --> "Datacommunicatie en VOIP". Het lijkt me echter verstandig om bij jezelf te rade te gaan of je de volgende zaken hebt overwogen.

Zo lang dit abonnement op jouw naam staat, zul jij verantwoordelijk zijn voor wat er met het abonnement en de bijbehorende apparatuur gebeurt. Als iemand dit abonnement van je "onderhuurt", en die maakt er gebruik van op een manier die niet is toegestaan, dan komt je telecomaanbieder bij jou aankloppen.

Dit betekent kort samengevat dat als die nieuwe gebruiker de rekening niet betaald, jij de brieven en incassokosten voor je kiezen krijgt. Ik kan me vergissen (mijn vrouw is jurist, ik ben slechts IT-specialist), maar volgens mij heb je dan juridisch ook geen poot om op te staan als je het op de nieuwe gebruiker wilt gaan verhalen.

Dus, hoewel het vast mogelijk is om je abonnement aan een ander onder te verhuren, lijkt het me verstandig om het gewoon op te zeggen als je het niet meer gebruikt. Het lijkt misschien zonde, maar je loopt meer risico dan je denkt als je het onderverhuurt.