Met welke internetbrowser hebben jullie goede ervaringen en waarom?

Internet Explorer is bekend genoeg, daar hoef ik geen recensies van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Beste,

Ik gebruik al geruime tijd, IE 8, FireFox (Mozilla) en mijn hoofd browser is Go Surf Browser, is ook heel stabiel, snel en overzichtelijk elke nieuwe webpagina opent met een nieuw tabblad !

De andere browsers Internet Explorer (Windows) en Firefox (Mozillabrowser) zijn nagenoeg bekend !

Voor meer info in verband met dit onderwerp verwijs ik graag naar onderstaande linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

firefox. Levert gewoon niet problemen op. Werkt wanneer het moet werken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus.
Google Chrome:
- onwijs snel
- geen overbodige opties
- een breed scala aan gratis extensions
- eenvoudig en snel werken met tabbladen
- geïntegreerde vertaalopties van Google Translate

Toegevoegd na 2 minuten:
- Als website's er niet goed uitzien gebruik je de extensie 'IE-tab' om het beter weer te geven (komt zelden voor maar toch kan het gebeuren)
- De browser is gratis uiteraard
- snelle/vlotte installatie
- heel gemakkelijk te bedienen met allerlei sneltoetsen (net als de meeste andere browsers)
- mogelijkheid om downloads te pauzeren en hervatten (net als in FireFox)
- mooie, gratis skins beschikbaar om de browser iets meer te personaliseren

Toegevoegd na 6 minuten:
- Een goede crashafhandeling (ieder tab is bijvoorbeeld een apart proces dus je hele browser zal eigenlijk nooit vastlopen)
- update's en nieuwe versies worden automatisch geïnstalleerd, nooit zorgen om nieuwe versies van de browser!
- bij ontbrekende plugins wordt natuurlijk gevraagd of Chrome de plugin moet installeren bijvoorbeeld Windows Media Player of Adobe Flash Player.

Maar uiteindelijk zal blijken dat Google Chrome erg veel lijkt op FireFox maar persoonlijk vind ik Chrome sneller gestart en makkelijker in gebruik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Firefox!

- Snel, klein, makkelijk in z'n werk
- Veel handige add-ons
- Persona's
- Snel
- Goede bescherming

Je kunt ook nog Safari of Chrome proberen.
Meestal ligt het er een beetje aan wat je wilt, beetje proberen dus.
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, twee keer snel, sorry.

Toegevoegd na 7 minuten:
Add-ons kun je trouwens hier vinden: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn add-ons?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn een soort hulpmiddeltjes. Voorbeeld:
AdBlock Plus: Blokkeert reclames
SnapLinks: Meerde links tegelijkertijd openen Er zijn er ook een paar die erg handig zijn als Hyves/Twitter/Blogger/Flickr/MySpace/Facebook etc. gebruikt.
Deze volgorde:
1. Opera: zeer aanpasbaar. In- en uitzoomen gaat in een milliseconde met één druk van een toets. De meeste ads zijn snel selectief uitschakelbaar.
2. Firefox. Beter aanpasbaar dan Chrome. De adblocker werkt niet zo goed als die bij Opera.
3. Chrome: Snel, maar nauwelijks aanpasbaar.
4. Safari.
5. Internet Explorer. Zeer slecht aanpasbaar - en dan moet je in het Windows-register duiken. Ads blocken is een crime, indien al mogelijk. IE wil zich niet conformeren aan open standaarden - meer aan de eigen gesloten Microsoft-standaarden. Terecht of niet - het zorgt voor veel malware op je PC. Alleen gebruiken als het met de andere browsers niet lukt een website goed te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er wordt vaak gedweept met extensions - vooral bij Firefox. Het mooie bij Opera is: da's niet nodig, 't zit nodige zit er al in. En toch de compactste browser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry IE liefhebbers, maar ik ben het met mmm eens. Internet Explorer komt echt op de laagste plek voor mij. Plus! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Chrome zitten de basics er natuurlijk ook gewoon in en je kan het eventueel uitbreiden met extensions naar keuze... Maar IE is inderdaad het meest bagger ;-)
Firefox. Simpel en snel. Films laden ook sneller en de beveiliging is beter. Je kunt veel gadgets downloaden zoals WOT.

Ik moet wel zeggen dat Firefox onnodig vaak moet upgraden... Maar dat heeft Internet Explorer ook.
Bij mij wil Firefox wel eens vastlopen bij het openen van een blijkbaar te zware/grote online PDF.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot vorige week zou ik hier vol overtuiging gezegd hebben dat ik Firefox de beste vond, maar ik ben om naar Chrome.
Google Chrome laadt sneller, neemt minder processor capaciteit in beslag en heeft heel veel extensies.

Tot op heden is het enige dat ik in Chrome nog mis de Echofon twitter applicatie, die wel voor Firefox beschikbaar is, maar niet werkt op Chrome.

Internet Explorer vind ik de minste van de drie in mijn antwoord genoemde browsers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Firefox, hoewel niet de allersnelste. Ik moet erbij zeggen dat mijn computertjes op Linux draaien, zodat MSIE dan meteen al afvalt. Voornaamste reden voor mijn voorkeur is de zeer handige Web Developer Toolbar maar ook een aantal andere add ons gebruik ik regelmatig. Verreweg de meeste zijn overigens ook voor de Windows versie beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Firefox hier, snel; loopt niet vast; als de comp herstart ivm bijvoorbeeld Windows-update, opent ie keurig alle vensters die nog openstonden weer; veel handige en prettige extraatjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chrome, speeld het best de filmpjes af in mijn browser
is snel en overzichtelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opera, snel en compact, voor voor netbook.

Toegevoegd na 43 seconden:
vooral voor netbook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mozilla firefox vind ik goed alleen kan je je favouriten niet links opslaan als bij IE en als je afsluit wil hij of 1 tabblad sluiten of alles