Help! Er is een fout opgetreden. U bent afgemeld bij het PlayStation Network. (80710092)

Ik heb draad en draadloos geprobeerd allebij het zelfde probleem!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er een probleem met de firewall in je modem of in je router.
Je zou kunnen testen of je ps3 in deze de boosdoener is door met een ander apparaat in te loggen op je netwerk. Als de verbinding dan stabiel blijft weet je dat je de instellingen in je ps3 en/of modem cq router moet aanpassen.

Heb je al geprobeerd om je ps3 met kabel rechtstreeks op je modem aan te sluiten en niet gedeeld via een router? Als je dan wel een constante verbinding hebt weet je dat de firewall in je router je ps3 blokkeert.

Ik zou beginnen door met een kabel je ps3 te verbinden in de voor jou ideale situatie (dus als je een losse router hebt, dan deze in een poort van je router pluggen) en dan in het menu van je ps3 de instellingen voor het internet automatisch te laten configureren. Doe dit op een moment dat er niets anders is in huis wat gebruik maakt van je internet verbinding, want dan heb je alsnog kans dat je niet toegelaten wordt.

Anderzijds kan het best zo zijn dat je modem/router simpelweg niet genoeg bandbreedte kan bieden aan alle apparatuur in huis. Dit is iets wat mij vaak genoeg gebeurt als ik eens online wil gamen op de ps3. We hebben 3 pc's in huis en 1 smartphone die allemaal (bijna) continu verbonden zijn met het internet, dus dan kun je nagaan dat dit problemen oplevert.

Het begint in elk geval met steeds weer de internet/netwerk instellingen in de XMB van je ps3 weer op 'nul' te zetten, iets te wijzigen in de structuur van je netwerk; computers aan, uit, bekabeld, draadloos etc. totdat je een stabiele verbinding hebt.

Verzeker je er wel van dat de uitval van je verbinding niet simpelweg bij je provider ligt omdat er bijvoorbeeld werkzaamheden zijn, of -wanneer je adsl hebt, je gewoon ongelukkig ver van de wijkcentrale woont of dat er teveel belasting op het netwerk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze hebben dan bij Ps3 Onderhoud dat duurt een tijdje
Dan zijn ze dingen verbeteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je doet is de fout code+fabrikant op google intikken en meestal krijg je het antwoord meteen of je moet even zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar bij de bron heb ik een linkje neergezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag; nadat de vraagsteller op je link naar de verklaring van de foutcode heeft gezocht, dan is de verklaring van de foutcode dat zijn verbinding met het playstation network inderdaad verbroken is. Maar dat wist hij al.