Waar kun je zien hoeveel bezoekers bekende websites krijgen? Ik wil graag weten hoeveel bezoekers AD.nl (van de krant) dagelijks krijgt

Waar kan ik zien hoeveel bezoekers ad.nl dageljks krijgt? ik kan het nergens vinden namelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.6K

Antwoorden (7)

Dat kun je nergens zien.
Er zijn wel een hoop websites die dat beweren te weten (en de waarde kunnen geven) e.d. maar dat is allemaal onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
download de google toolbar
in de toolbar staat hoeveel mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kom je alleen achter als je toegang zou hebben tot de logfiles van de webserver van de website....

Maar soms geeft men zelf ook wel informatie vrij, zoals hier:
http://www.persgroepadvertising.nl/digital/titels/ad.nl/profiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien via Mustat
dat geeft heel veel info over sites dus hoeveel de omzet is, hoeveel het waard is en nog meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je er toch gewoon naar? Zeker als je je voordoet als potentiele adverteerder zullen ze je een gemiddelde geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot wat vorige antwoorden beweren bestaan er wel degelijk officiële sites die aan internet bereiksmeting (en media in het algemeen) bereiksmeting doen. Voor Belgische sites heb je hetCIM (Centrum voor Informatie over de Media). Daar vind je voor alle deelnemende sites het gemiddelde aantal (unieke) bezoekers, per dag berekend op basis van de 7 voorbije dagen.

Blijkbaar heb je in Nederland ook het STIR. Waar je resultaten kan zien maar ik weet helaas niet hoe deze te interpreteren of hoe betrouwbaar ze zijn. http://www.stir.nl/resultaten
Het excel bestandje downloaden en daar vind je een overzicht van het bereik en het aantal bezoekers x 1000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Alexa, de bekendste webstatistieken site in de wereld.

Met een niet onbelangrijke kanttekening: Alexa haalt veel van z'n statistieken uit het gebruik van de Alexa toolbar voor diverse populaire webbrowsers (vergelijk het met de kijkkastjes die gebruikt worden om kijkcijfers voor de omroepen te bepalen). En die wordt niet in heel de wereld in gelijke mate gebruikt (echter wel door een veel grotere groep dan de kijkkastjes).

AD.nl staat nu wereldwijd op de 2.988e plaats en in Nederland op de 30e plaats in de Alexa index. Geen slecht resultaat.