Ik wil mooie websites leren maken en er goed in worden, hoe moet ik beginnen?

Wil het later eventueel voor klanten doen. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.5K

Antwoorden (9)

www.w3schools.com voor het programmeren, en photoshop tutorials googlen.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een opleiding volgen. Dan heb je aan het einde zoveel vaardigheden en inzichten geleerd dat je echt kwaliteit kan leveren.
Een opleiding als Communication & Multimedia Design bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met het leren van HTML en CSS.

Nadat je dat gedaan hebt kun je met die kennis, hele mooie websites maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je de allerbeste word in Joomla! Online zijn veel tutorials te vinden maar je moet er veel tijd en energie in steken. Het is altijd goed om ook een mondje HTML, XML, Java en CSS te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet effe min uitleggen plies, dan leer ik hier ook nog wat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet het niet zeker, en ik heb hem zelf niet gegeven maar het zal te maken hebben met het feit dat de vraag juist HOE er goed in te worden en je zegt in je antwoord DAT ie goed moet worden. Zomaar een idee ;-)
Als je verder zelf niet goed bent in programmeren van html, Java, Php, dan is het wellicht raadzaam om te beginnen met een CMS.

CMS is een Content Management systeem waarbij je met een Admin paneel je website kunt aanpassen en beheren.

De meeste bekende hierin is denk ik Joomla wel, zeer uitgebreid en hiervoor is heel veel te vinden op internet.

Voor de meeste CMS systemen zijn heel veel gratis templates te vinden waardoor je niet zelf aan de slag hoeft met designen. Vaak is het wel handig om een logo te hebben van je bedrijf.

Hier een aantal CMS systemen, OScommerce is de bekendste Webshop CMS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het begin. En dan echt helemaal de basis.
Download een goede webeditor (desnoods gratis), en lees zo veel mogelijk online over HTML en PROBEER ALLES UIT.
Als je daar wat leuks mee kan, is het tijd voor een echte webeditor (dreamweaver ofzo) en het fijnere werk.

Maar het in elkaar zetten, knippen, plakken en programmeren is uiteindelijk het werk niet eens, hoor. Er komt vooral ook heel erg veel ontwerpen bij kijken. En dat kun je eigenlijk nauwelijks leren, dat is vooral aanleg en inzicht plus trial, error en ervaring opdoen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenlijk zou je moeten beginnen met HTML en notepad. Gewoon kijken wat er gebeurd. Daar leer je uiteindelijk het meest van, en al die basiskennis komt ook weer van pas als je een echte geavanceerde wysiwyg-editor gaat gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij websites maken komt veel kijken. Probeer eerst te bepalen in welk onderdeel je je wilt specialiseren.

Hoofdonderdelen zijn momenteel grafisch ontwerp, programmeren, systeembeheer (hosting) en online marketing. Productfotografie en webteksten schrijven zitten in de lift.

Afhankelijk van wat je wilt kun je een opleiding volgen of zelfstudie doen in ict, kunst, bedrijfskunde, taal, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zelf wilt programmeren moet je echt eens beginnen bij mijnhomepage.nl! Daar leer je eenvoudig een website te maken met HTML (of XHTML) en CSS. Dat is de basis!

Daarna kan je aan de hand van boekjes of online cursussen aan de slag met PHP en MySQL, maar dat is al een flinke stap verder voor een beginner...
Het eerder genoemde w3schools zou ik als ik jou was vooral gebruiken als naslagwerk en verdieping naast de eenvoudige cursus op mijnhomepage.nl en de boekjes over PHP (en MySQL).

Succes ermee joh! Ik heb alles geleerd via mijnhomepage.nl en daarna verschillende boeken over PHP en MySQL. En verder: vooral veel oefenen, uitproberen en dingen opzoeken op internet...

PM me gerust eens als je meer wilt weten, ik ben er bijna dagelijks mee bezig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
html tutorials opzoeken :)