Hoe kan ik ms explorer 9 NL laten zoeken op www.google.nl?

Ik heb MS explorer 9 nederlands maar als ik een tekst op een webpagina selecteer en dan met de rechtermuistoets laat zoeken in Google krijg ik de uitkomst altijd via http://www.google.co.uk/ in het engels
Hoe kan ik dit omzetten naar www.google.nl?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Klik in je browser op Extra > Invoegtoepassingen beheren. In het venster dat nu verschijnt, klik je links op "Zoekmachines". Vervolgens klik je, links onderin, op "Meer zoekmachines zoeken" (zie afbeelding).

Nu wordt er een nieuw scherm geopend. Bovenaan klik je op "Zoeken" (zie 2e afbeelding) en vervolgens op het logo van Google. In het venster dat nu verschijnt, kun je zien dat het de Nederlandse versie van de zoekmachine is (http://www.google.nl/).

Klik op "Toevoegen aan Internet Explorer" en je keert weer terug naar het scherm met invoegtoepassingen. Verwijder nu alle zoekmachines, behalve Google.nl.

Als je op de regel google.nl gaat staan, kun je onderaan met een vinkje aangeven dat deze zoekmachine niet mag worden veranderd.

Nu kan Google.nl nog als enige zoekmachine in je browser worden gebruikt, ook als je een deel van de webpagina selecteert en dan op "zoeken" klikt.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige antwoord maar ook precies wat ik nodig had. Helemaal top!
Bedankt!