Welk bedrijf biedt de mogelijkheid om ter plekke online je mening te geven?

Ik ben op zoek naar een case van een bedrijf (winkel of niet) die de mogelijkheid biedt aan zijn klanten om een online review te geven van bijvoorbeeld een product, een merk, de service of van het bedrijf zelf. Maar wel direct, ter plekke. Dus ze moeten dan gebruik maken van een laptop, QR codes, of een computerzuil ofzo.

Ik bedoel niet een website, er zijn veel voorbeelden van websites waar je een reactie of review kunt achterlaten. Ik bedoel eerder een restaurant die een laptop neerzet waarmee je direct een reactie op Iens kunt achterlaten. Of een garage die hetzelfde doet voor garageselect.nl. etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Ik denk dat die bedrijven er niet zijn. En misschien is dat ook niet zo vreemd.

Probeer je eens in te denken dat je eigenaar bent van een restaurant of garage. Zou het werkelijk zo'n goed systeem zijn, om mensen die lekker bij je hebben gegeten, of hun auto opgehaald hebben, voor dat ze weggaan, eerst nog achter een computer te zetten, en daar een review te schrijven, of vragen te beantwoorden over de service of kwaliteit?

En je zou je ook eens moeten verplaatsen in de rol van de klant. Heb jij er behoefte aan, om als je uit eten bent geweest, en voor dat je het restaurant verlaat, nog je mening te gaan geven op een laptop? Dat werkt gewoon niet. Je wilt gewoon lekker naar huis, en geen gezeur :-)

Ik denk dat er voor een garagehouder of restauranteigenaar heel andere manieren zijn, om de kwaliteit van de dienstverlening in de gaten te houden. Ingewikkelde onderzoeken zijn daarvoor helemaal niet nodig. Je hoeft alleen je klanten maar goed in de gaten te houden, en je merkt vanzelf of ze tevreden zijn. B.v. door te kijken of ze terugkomen. En een restauranteigenaar ziet natuurlijk donders goed of zijn gasten het naar hun zin hebben, en of ze het eten lekker vinden.

Bovendien is het zo, dat ervaringen bij een garage of restaurant even moeten bezinken. Een review schrijven, 1 of 2 dagen later, gewoon op internet, is dan wel reeel, en die mogelijkheid is er vaak wel.

De enige optie die ik ken, voor direct je mening geven is een helpdesk. Na het telefoontje wordt je teruggebeld, om een stuk of 4 vragen te beantwoorden, dmv keuzetoetsen op je telefoon. Ook wordt dit systeem gebruik bij emails aan bedrijven. Je krijgt dan nog een email, en daarin kun je aangeven of je de snelheid van het antwoord voldoende vond, en de kwaliteit van het antwoord.