Hoeveel tijd heb je om je email adres te verifiëren?

Ik zie tot mijn verbazing dat het verplicht wordt gesteld om je email adres (nogmaals) te verifiëren. Er staat bij dat het binnenkort verplicht wordt. Behalve dat ik geen idee heb waarom dit gedaan wordt, staat er ook geen termijn bij waarop dat moet gebeuren. Per wanneer wordt de account gedeactiveerd?

een jaar geleden
in: Internet
2.2K

Het beste antwoord

Hier een antwoord namens Goeievraag:
De reden voor deze maatregel is de bestrijding van spammers van over de hele wereld die misbruik proberen te maken van onze website. Met een emailverificatie wordt hun leven een beetje moeilijker gemaakt.
Daarnaast: Veel gebruikers vullen een niet-bestaand emailadres in. Als de moderatie moet ingrijpen dan geeft dat veel frustratie omdat onze berichten met uitleg niet aankomen.
Tenslotte: over een week of vier gaat deze maatregel in en er worden geen accounts gedeactiveerd. Wel moet je even je mail verifiëren als je dan wilt inloggen.

LET OP: Het is niet de bedoeling om een discussie te openen over dit onderwerp op deze plaats, dit bericht is alleen ter informatie.
AWM
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Dank voor deze aanvullende informatie !
HeerVoldemort
een jaar geleden
Dank, ik zag de melding nu ook pas. Ik twijfelde of het phising was.

Andere antwoorden (1)

Het hangt af van de service die je gebruikt. Sommige services geven je een paar minuten, anderen een paar uur. Als je je emailadres niet binnen de toegewezen tijd verifieert, kan je account worden geblokkeerd.
9 maanden geleden