Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mijn internet ineens langzaam?

Hey,

sinds enkele dagen is mijn internet super langzaam. Het vreemde is: ik kan geen youtube filmpjes/ streams o.i.d bekijken, omdat het ongeveer 10 minuten duurt om een filmpje van 3 minuten te laden. Maar met skype / online games heb ik niet echt last van langzaam internet.

Ook hebben 3 andere laptops bij mij thuis hier last van.
Op mijn school werkt internet echter prima.

Ik heb zelf wat op lopen zoeken en een ding dat opviel was dat iemand anders ook last had spontaan langzaam internet en hij dacht dat het iets te maken had met kaspersky. Nou is een paar dagen geleden mijn licentie verlopen van kaspersky, dezelfde dag dat mijn internet raar ging doen. Misschien heeft dit er dus iets mee te maken?

Hoop dat iemand me kan helpen.
Ik ben elke dag pas om 7 uur thuis behalve vrijdag dus kan de provider pas vrijdag bellen >.<

Mijn provider is trouwens KPN

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kijk eens in je router of er geen ip adressen gebruik maken van je verbinding. Wellicht dat een buurjongen lekker aan het downloaden is, dat kost jouw je snelheid. Mocht dit zo zijn dan kan je o.a. via mac filtering de toegang beperken.
Kijk ook eens voa speedtest.net wat je snelheid is en vergelijk die met de specificaties van je provider.
Wat betreft het laat thuis zijn: de meeste providers kan je telefonisch bereiken tot 21.00 of 22.00 uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens naar speedtest.net en kijk eens hoe snel je internet is, dan kan je bepalen of je snelheid wel goed is.
Het kan ook zijn dat je een programma zoals een torrent programma draait, waardoor er vertraging optreedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk komt het door een virus.
scan je hele computer met je antivirus (het beste kan je avg free downloaden)
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding