Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn internetverbinding zo traag is?

Ik heb internet van Ziggo 40 MB, Normaal werkt het altijd snel en goed maar de laatste week niet meer. De internet verbinding valt weg als het terug komt is het ENORM traag.

Hoe kan dit en hoe verhelp ik dit?

Toegevoegd na 15 minuten:
Mijn internet is beveiligd, En ik woon in een nette buurt waar ik mijn buren goed ken dus er zal waarschijnlijk niemand meesurfen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
507

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Misschien ben je gehackt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Half om half.....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of rundergehackt, dat kan ook. (het duurde even voordat ik hem doorhad :P) Maar wat heeft gehackt zijn te maken met een langzamere internetverbinding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kunnen derden dan van je computercapaciteiten gebruikmaken.
controleer of er niet iemand anders meesuft op jouw internet verbinding
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de router resetten, ook beveiliging op je wireless verbinding kan helpen, misschien zijn je buren wel films aant downloaden met jouwn internet.

Maar ik zou beginnen met je router eens uit te trekken en weer in te steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een draadloos verbinding hebt(daar ga ik ff van uit)
En je hebt het beveiligd met een wachtwoord dan kan er niemand anders op jou netwerk,of iemand anders moet je wachtwoord kennen?
het probleem ligt dus ergens anders.
Download een prog dat je snelheid konstant meet op onderstaande site
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vrij simpel om dit uit te vinden

stap 1. Start je router opnieuw op door de stekker er uit te doen twee tellen wachten en weer er in te doen

stap 2. Je kan een speed test doen
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/?ecmp=GO-UPC_Internet_Premiums-UPC_Speedtest_Download&gclid=CNHV_8O03qsCFYomtAodN0K2Nw
(het is van UPC maar geeft eerlijke data)

stap 3. het kan ook zijn dat je computer traag is... controleer of je nog ruimte hebt op je harde schijf of kijk of je processor en je RAM geheugen niet te veel in gebruik zijn.
(CTRL + ALT + DEL en dan ''prestaties'')

stap 4. het kan zijn dat de sites zelf sloom zijn ook al heb je grote download snelheid dus houd daar rekening mee

stap 5. draadloos is leuk en makkelijk maar kabel is altijd sneller!

(y)

Toegevoegd na 2 minuten:
Natuurlijk als dit allemaal niet heeft gewerkt moet je altijd Ziggo bellen en vragen of het misschien hun fout is! Of dat ze een monteur/nieuwe router moeten opsturen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding