Hoe kan ik mijn laptop aansluiten op het draadloos netwerk hier in huis, waar al meerdere pcs en laptops op staan?

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd op mijn laptop. Nu is hij dus helemaal leeg. Hij is weer zo als hij bij me kwam. Maar nu weet ik niet hoe ik hem op het netwerk moet aansluiten zodat ik weer op internet kan.
Als jullie nog vragen hebben hoor ik het !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (2)

Volgens mij moet je op deze laptop de beveiligingscode van je router invullen.
Op de achterkant van de router staat een code om via int expl in de router te komen en daar de code invullen waarschijnlijk een WPA2 code staat ook op je router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de wifi drivers goed hebt geinstalleerd, zal je laptop je draadloze netwerk vinden. Deze heeft een naam (die weet je hopelijk). Het wachtwoord (WPA password) staat niet bij elke router op de achterkant.

Wat je als eerste kunt proberen is met een utp kabel tussen de laptop en router internetten. Dat moet zowiezo werken. Dan kun je via die bedrade verbinding in de router inloggen (zit meestal op 192.168.0.1 ofzo, zoek je standaard gateway) en dan het wachtwoord evt. opnieuw instellen.

En schrijf het SSID en wachtwoord van je router dan op een papiertje en plak dat op je router, voor de volgende keer!