Kun je gprs gewoon continu aan laten staan zonder dat er data wordt verbruikt?

Ik wil namelijk whatsapp en me mail gewoon aan laten staan, maar daarvoor heb ik een constante verbinding met gprs nodig, er wordt toch alleen data verbruikt als ik een whatsapp berichtje of email binnen krijg, of niet? Je kunt gprs gewoon veilig aan laten staan of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit kun je zonder problemen aan laten staan. Je gebruikt data voor de berichten die je binnen krijgt , deze is gemiddeld 5kb per bericht en voor het online zijn met whatsapp en je push mail ben je nog geen 500 kb per maand kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle apps die regelmatig checken of er berichtjes of email binnenkomen gebruiken bij het checken al een beetje data en áls er berichten klaarstaan dan gebruiken ze zeker dataverkeer.
Als je dat niet wilt dan kun je beter handmatig je mail en berichten binnen halen op momenten dat je er zelf tijd voor wilt nemen.
Als mensen je echt onmiddellijk willen bereiken dan kunnen ze altijd bellen of een sms-bericht sturen, die kosten jou niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dus mail kan ik beter handmatig ophalen. Maar whatsapp kan ik gewoon aan laten staan toch? Ik denk niet dat dat programma heel veel data verbruikt bij het laten aan staan... Of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal er van afhangen of er erg veel whatsapp berichten binnenkomen, het gebruikt hoe dan ook dataverkeer.
Wat jij veel of weinig vindt dat bepaal je zelf, je zou het een maand kunnen proberen en dan zien hoe hoog de kosten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zou ik als je naar het buitenland gaat sowieso de GPRS-verbindingen zelf bepalen, het zomaar open laten staan kan veel meer kosten dan je in Nederland gewend bent.