Als je veel download, betaal je dan ook meer per maand aan internet kosten?

Als ik bij mijn moeder ben, dan download ik veel serie seizoenen. Behoorlijk veel afleveringen dus.
Kan mijn moeder hierdoor over haar internet bundel gaan? Of is dit altijd onbeperkt?
Ik wil niet dat het downloaden mijn moeder meer kost!! (Ik weet dat je sinds twee welen niet meer mag downloaden..!)

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn in Nederland geen providers meer die voor een vaste internetaansluiting een data-limiet hanteren. Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken. Anders wordt het wel als je via een mobiele verbinding data download. Dat is zeker geen aanrader!

Bronnen:
http://prepaidinternet.nu/informatie/hoeve...

Sinds je de vraag stelt op www.goeievraag.be neem ik aan dat je in België woon? De internetbundels die aangeboden worden in België (van vb Belgacom of Telenet) liggen toch relatief hoog, zelfs voor de beginners pakketten (minimum 100GB). Zelfs eens kijken of je over de 100GB geraakt bent. Mocht je daar (bijna) voorbij zijn dan geeft Telenet standaard een waarschuwing dat je vb aan 90% van je datalimiet zit wanneer je surft naar een website. Als je dat nog niet gezien hebt ben je er dus nog niet. Eens vragen aan je moeder welk abonnement ze heeft, en eventjes opzoeken op telenet.be of belgacom.be, je zal direct weten hoeveel je mag downloaden dan!

Dat hangt af van je abonnement bij je provider. Ofwel heb je geen datalimiet en dan kan je daar ook niet overgaan. Dus geen extra kosten. Ofwel heb je wel een datalimiet en dan zijn er tot 4 opties: 1. Van zodra de datalimiet bereikt is vraagt je provider wat je wil doen. 2. Je schakelt over op (veel) trager internet. 3. Je betaalt bij volgens verbruik. 4. Je kan extra datavolume aankopen (meestal goedkoper dan optie 3) (niet alle providers bieden al deze opties!) Een kijkje op de factuur van je provider om na te gaan wat voor abonnement je hebt en vervolgens een bezoekje aan de website van je provider zouden je wegwijs moeten kunnen maken.

Op een vaste aansluiten betaal je voor je snelheid dus niet bandbreedte. Dat wilt zeggen dat je kunt dowloaden zonder verdere kosten. Als je mobiel internet hebt, dus ook met een dongel met een simkaart. dan heb je wel een max. maar je praat over vele seizoenen dus dan zal het wel een vaste aansluiting zijn en heb je geen extra kosten :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100