Waarom kan uploaden via adsl niet sneller ?

ik heb 100 Gb externe back-up ruimte gehuurd, hier wil ik al mijn gedigitaliseerde foto's en dia's van de afgelopen 100 jaar van mijn familie op opslaan. Het zijn meer dan 20.000 bestanden met een totale grootte van 65 GB, er zit meer dan 10 jaar werk in. Ik heb het al op 3 externe schijven staan waarvan er eentje bij een ander familielid ligt, maar toch lijkt mij externe back-up nog iets veiliger en bovendien is het door iedereen in de familie te raadplegen.

Nu loop ik tegen het probleem op dat mijn uploadsnelheid slechts 0,85 Mbit is, over een megabyte uploaden doe ik ruim 10 seconden, wat er op neer komt dat ik pas over ruim een week alles geüpload heb en de pc dag en nacht aan moet laten staan.

Nu heeft een familielid Ziggo met 3 Mbit upload, maar hij wil niet zijn pc aan laten staan om te uploaden.

Nu loop ik met mijn ADSL verbinding dus aan tegen de zeer beperkte upload snelheid aan, en die is volgens mijn provider niet sneller te krijgen. Niet één andere adsl provider biedt een hogere uploadsnelheid aan, maar bij kabel internet en glasvezel is het wel sneller. Hoe kan dat?

(overstappen op kabel is nog even niet mogelijk want mijn adsl contract loopt tot en met de zomer)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

adsl is gewoon bagger .
daar kom je nu achter .
kpn heeft jouw een achterhaalde techniek verkocht.
je moet kabel (of sneller) nemen , dan maar 2 abonnementen want dit schiet niet op .

Toegevoegd na 1 minuut:
kpn staat hier bekend om , oude shit verkopen met een glad praatje , en mensen die niet helemaal up to date zijn stinken er in !!

Toegevoegd na 1 minuut:
kpn staat hier bekend om , oude shit verkopen met een glad praatje , en mensen die niet helemaal up to date zijn stinken er in !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom heet het ADSL; de A is van A-synchroon. SDLS (synchroon) heeft wel dezelfde upload als downloadsnelheid; kost alleen stukken meer (veelal bedrijfsaansluitingen). Of gewoon stukje bij beetje de boel uploaden, of de extra harde schijf mee naar een plek nemen met een hogere internet uploadsnelheid (bedrijf, universiteit, vriendelijke buurman met kabelabonnement, etc).