Hoe maak je een eigen spel?

IK wil graag een eigen spel ontwerpen, en liefst gratis. Ik heb al spelletjes gemaakt in klokhuis gamestudio, maar dat heeft weinig mogelijkheden. Weet er iemand een andere site, hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
8.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat wil ik graag ook want mij App Store werkt niet dus dan kan ik het makkelijk doen

Het beste antwoord

Als je gratis aan de slag wilt maar wel 'echte' games wilt gaan produceren, dan zijn er programma's die je kunt gebruiken. We hebben het dan niet over een site waar je spelletjes bouwt die je op die site kunt delen met anderen, maar programma's en programmeertalen die je kunt gebruiken om spelletjes te programmeren.

Producten die ik zelf gebruik om spelletjes te programmeren zijn de volgende:

Microsoft XNA Game Studio
Dit programma gebruik je om spelletjes mee te programmeren voor de PC en de XBox 360. Je moet hiervoor wel de programmeertaal C#.NET of VB.NET leren - hierover vind je via google met veel gemak veel informatie. Zie de bovenste bron voor de link naar dit programma.

Let op: als je spelletjes wilt bouwen voor de XBox 360, dan zul je wel een abonnement moeten nemen op de XNA Creators club, en dat kost wel iets - weet niet precies hoe veel. Meer info: http://create.msdn.com/

Paint.NET
Een gratis programma dat wel wat weg heeft van Photoshop. Dit programma kun je gebruiken voor het bewerken van plaatjes die je kunt gebruiken in je spel. Zie de tweede bron voor de link naar dit programma.

Windows Movie Maker
Zit waarschijnlijk al op je PC, en wordt standaard bij Windows geleverd. Hiermee kun je filmpjes bewerken die je in je spel kunt verwerken.

Begrijp me niet verkeerd: je zult er erg veel tijd in moeten steken om de technieken onder de knie te krijgen die je kunt gebruiken voor het bouwen van goede spelletjes. Met de bovenstaande programma's kun je echter al snel vooruit - het enige dat je hierin nog mist zijn 3D-modelleerprogramma's (als je een 3D spel wilt bouwen) en audiobewerkingsprogramma's. Van die laatste gebruik ik zelf betaalde versies, maar ook daarvan zijn gratis versies te krijgen.

Maak veelvuldig gebruik van Google om te onderzoeken hoe anderen problemen hebben opgelost waarmee je zult worden geconfronteerd tijdens het bouwen van je eerste games. Je zult merken dat als je een goed beeld hebt van wát je wilt bouwen, je er snel genoeg achter komt hoe je dat moet doen.

Ik wens je veel succes met je eerste stappen, en heet je van harte welkom in de wereld van de game design.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gamemaker is een goed progamma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je eigen creativiteit compleet vrij te kunnen laten, zul je toch echt moeten betalen voor software (en waarschijnlijk ook hardware) die krachtig genoeg is om een spel te creëren. Echter, het vereist ook ervaring en tijd, heel veel tijd. Er is daarom een limiet aan wat je kunt maken via gratis online programma's, omdat die gemaakt zijn om de gebruiker snel en zonder enig inzicht een spel te laten creëren.

Waarschijnlijk is dit niet helemaal het antwoord dat je hoopte te krijgen, maar dit is wel hoe het nu eenmaal werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, +
Op yoyogames kan je je creativiteit uiten! Zie bron.