hoe kan ik mijn emailadres veranderen?

deze computer is verandert van eigenaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (3)

Je kan in windows onder start menu -> controle paneel -> internet opties aangeven welk programma je wilt gebvruiken voor je email. In dit programma moet je vervolgens je account zo instellen dat deze overeenkomt met jouw email.

Helaas zijn er zoveel opties mogelijk van wat je hebt / wilt hebben, dat een veel specifieker antwoord niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een ander email-adres wilt hebben, moet je eens een account aanmaken bij gmail.com, yahoo.com of yahoo.nl. Die zijn gratis en hebben een uitstekend mailprogramma. Persoonlijk vind ik yahoo het meest overzichtelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar okay, enkele mogelijkheden.

Als je de oude eigenaar bent, en je wilt niet dat de nieuwe eigenaar in je post gaat bladeren:
- bij Outlook Express: open het programma, ga naar 'extra', 'accounts', selecteer jou account(s) (maak ze blauw) en klik op verwijderen. Je moet natuurlijk ook alle mappen leegmaken met oude berichten. In onderstaande link staan nog meer tips, die je kunt doen wanneer je je pc verkoopt. Ik zou ze zeker even doorlezen als dat het geval is.
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/internet_explorer_privacy_keeper.html

Als je de nieuwe eigenaar bent, en je wilt je e-mailtjes op die pc laten binnenkomen, staat er in onderstaande link duidelijk beschreven hoe je dat kunt doen voor Outlook Express. (Je kunt natuurlijk ook voor een ander e-mailprogramma kiezen.)
http://pc-en-internet.infonu.nl/tutorials/14969-outlook-express-e-mail-account-instellen.html

Als nu de oude en de nieuwe eigenaar in hetzelfde huis wonen, bijv. leden van een gezin, dezelfde internetaansluiting gebruiken, waarvan beide ook e-mail van de internetprovider gebruiken, dan kun je het bestaande account wijzigen. 'Extra', 'accounts', e-mail blauw maken, 'eigenschappen', vervolgens op de tabbladen 'algemeen' en 'servers' de gegevens aanpassen (zie 2e link hierboven). Waarbij servertype voor inkomende/uitgaande e-mail niet veranderd zal hoeven te worden.