Kan ik op mijn laptop alle bedraadde netwerken vergeten?(win7 Zie beschrijving)

Ik wil dat mijn laptop alle netwerkverbindingen vergeet, ik weet hoe het werkt met draadloze netwerken, gewoon naar Netwerkcentrum, draadloze netwerken beheren en hier verwijderen.. Maar is er ook zo iets voor bedraadde netwerken?

Wat ik eigenlijk wil doen is de netwerklocatie die nu op Openbaar staat veranderen naar Thuis. Normaal staat de locatie blauw en kan je het zo veranderen, maar bij deze niet. In ieder geval als je het netwerk voor het eerst aansluit vraagt die om de locatie.

Want als het netwerk staat op Openbaar (Onbekend Netwerk) kan ik geen internetverbinding krijgen. Met Thuis netwerk wel...

Ik heb trouwens voor thuis gekozen maar hij is automatisch naar openbaar gegaan. Als iemand een andere oplossing heeft voor dit probleem is dat prima (y)

Toegevoegd na 9 uur:
Het gaat om Windows 7 Starter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

je zou even de netwerkkaart kunnen deinstalleren(verwijderen) onder apparaten beheer
en daarna de pc weer opnieuw opstarten
dat helpt wel eens
capthavoc
12 jaar geleden
Normaal gesproken zou je in Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum op het type verbinding moeten klikken en aan kunnen passen.

Je zou het kunnen proberen door in de group policy editor de rechten tijdelijk aan te passen.

Klik op Start en typ in: gpedit.msc

Druk op Enter en open Windows Instellingen - Beveiligingsinstellingen - Beleidsinstellingen voor Network List manager.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb je ook al geprobeerd je iP adres en DNS te vernieuwen?

Open Start menu. Typ in CMD gevolgd door ENTER.

Typ in: IPConfig /release
gevolgd door ENTER
Typ in: IPConfig /renew
gevolgd door ENTER.