over hoeveel tijd kunnen we inernet gewoon uit het stopcontact halen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (8)

Daar zijn al veel experimenten mee gedaan, maar die hebben niet tot een product geleid dat verkoopbaar is.
Aangezien je toch TV wilt en telefoon, is het logischer om dat met internet te combineren. Fibre to the home is de toekomst.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, komende dinsdag!
AWM
14 jaar geleden
Ik ben jaloers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwoch, de "aanbiedingen" die ik tot nu toe heb gezien zijn voor ons niet de moeite waard. Radio+TV via de kabel en Internet+telefoon via ADSL zijn stukken goedkoper en bieden alles wat we nodig hebben. Dus voorlopig blijft het bij een prachtvol modem in de meterkast.
Wanneer komt stroom uit de fibre zou je ook kunnen vragen... We weten niet wat de toekomst brengt, de toekomst is oneindig lang...

En internet over het stopcontact is niet een optie, anders was het er al lang...

Voor nu is fiberglass de toekomst... En we hebben dit hier in huis al... up- en download tot 14 MB per seconde... Maar niet over het stroomnet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, dat kan al hoor.
In de meterkast zet je een superkleine PC neer en je steekt een speciaal apparaatje in een stopcontact aldaar en vervolgens kan je op andere stopcontacten je netwerk (met internet) binnenhengelen.
Google maar eens op 'netwerk via stroom'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En met een beetje geluk kunnen je buren meeliften op jouw Internetverbinding. En misschien zelfs meekijken met jouw Internetverkeer. Sniffertje erop en klaar zijn ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee: elk adapter-stel heeft zijn eigen ID-combinatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar er valt van alles te hacken, natuurlijk. Of dit al gehackt is, weet ik niet. Wel weet ik dat draadloos (wat véééé'l meer voorkomt) zeer veelvuldig gehackt wordt. Ook WPA2 is niet meer veilig... Wat dan nog wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij met mijn draadje dat ik ooit vanuit de huiskamer via de kruipruimte, de doorgeefkast, en langs de verwarmingsbuis naar de computerkamer heb geleid. Daar staat mijn modem nu, op de computer. Kan ik tenminste alle lampjes zien en zonodig het modem resetten zonder dat ik naar de meterkast hoef te lopen. In het modem heb ik eerst de meest waanzinnig beveiligingen ingesteld op het draadloze deel. Vervolgens een waanzinnig wachtwoord ingegeven. Daarna het vermogen van de antenne op minimaal gezet. Daarna het draadloze deel uitgeschakeld. Vervolgens de antenne van het modem afgeschroefd. Heerlijk, af en toe een beetje paranoïde zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu nog een paar dikke stukke aluminium folie om 't modem heen... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als 't goed is, zit de stroom van je buren trouwens op een ander fysiek gedeelte (c.q. er zitten zaken tussen) waardoor dat meeluisteren niet kan. Als ik me niet vergis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit begrepen dat de buren op een andere fase zitten. Er zijn drie fases, die cyclisch over de huizen worden verdeeld. Drie huizen verderop zitten ze dus op dezelfde fase als ik. Hoe goed de demping van dit soort modulaties nog is als je op dezelfde fase zit, weet ik niet. Best kans dat je het signaal nog goed kunt opvangen.
AWM
14 jaar geleden
Sorry, maar dat artikel dat je aanhaalt gaat over 'homeplugs', die een ethernet verbinding kunnen vormen over een paar meter lichtnet. Dat heeft niets te maken met een internet-aansluiting over het het energienet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt helemaal niet gerept over 'het energienet' in de vraag. Er wordt gevraagd of er internet uit 't stopcontact kan komen, en dat kan. 'T kan binnenshuis, dus in theorie ook gewoon via de energieleverancier. (Mogelijk alleen een kwestie van tijd.) Maar dat kan inderdaad nu nog niet. En misschien komt 't ook wel niet - maar misschien wel voor landelijke gebieden, waar al wel stroomkabels liggen maar waar 't te duur zou zijn om er ook nog fiber heen te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm en vergeet je alu hoedje niet :-)))
De overheid is dol op controleren dus zal het wel niet lang meer duren dat je de was strijkt met een internetverbinding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over 1009 dagen 17 uur 3 minuten en 13 seconden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat zo precies aangeeft, moet ook 't exacte tijdstip van je antwoord bekend zijn. Die is slechts op de dag precies, en niet op de seconde.
dat kan al. misschien lees je computerbladen? daar stond een advertentie in over stopcontact-internetten. met natuurlijk een afbeelding en een belachelijke prijs van 200 euro. zoek eens met google afbeeldingen op: stopcontact internetten. dan zul je een beeld en misschien een prijs krijgen die jou misschien wel bevalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is al wel mogelijk.

Je kunt een adapter krijgen waarmee je de ethernetkabel in een stopcontact stopt. Op elk ander punt in het huis kun je met zo'n adapter internet uit de muur halen.

Voor 60 euro heb je zo'n setje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nortel is een grote fabrikantant voor produkten die dat doen. Het probleem is echter het klassieke probleem van de consumentenelectronica: het is al achterhaald voordat het op de markt doordringt. De WiFi heeft dit produkt volkomen van de markt geveegd. Het genoemde probleem is de reden dat fabrikanten dingen op de markt zetten, die nog lang niet marktrijp zijn en dus nog niet echt goed werken.