Als je een website van een bierbrouwer wilt bezoeken, moet je wel eens je geboortedatum invullen, waarom?

Al ben je minderjarig, dan vul je toch een datum in waarop je wel toegelaten wordt tot de site, dus wat is daar dus het nut van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dan hebben zij aan hun plicht voldaan. Natuurlijk is het niet te controleren of je wel oud genoeg bent.
Maar mocht er iets nadelig uit voortkomen, dan hebben zij "zwart op wit" staan dat je aangegeven hebt dat je boven de 18 bent.
Dit heeft nog nooit iemand weerhouden om een site te bezoeken. Ik bezoek ook wel eens sites waar ik "plechtig moet beloven boven de 18 te zijn" of idd mijn geboortedatum. Dan vul in het in zodat ik 19 lijk. Ben 48 lol.
Goeie vraag :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Juridisch gezien neem je dan de verantwoordelijkheid van wat je op die site tegenkomt op je, wanneer een site deze 'drempel' niet heeft en minderjarigen zien toch ongeschikte inhoud dan kunnen ouders de eigenaren van de site aanklagen en moeten deze de informatie van de site weghalen of eerst een waarschuwing geven voordat mensen toegang hebben tot deze informatie (plaatjes of tekst of zoiets).

Het is net als je wel eens bij een bouwterrein een bordje ziet met: Betreden op eigen risico.

Hierdoor kunnen de bouwbedrijven achteraf zeggen dat ze wel gewaarschuwd hebben als er iets misgaat met iemand die op het terrein komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kleine kinderen die bedenken niet dat je het fout kan invullen. het moet ook volgens de wet. hun maakt het niks uit. soms houden ze ook een sastiek van leeftijden bij.

en als je echt geïntereseert bent doe je dat en heb je geen interesse dan doe je het niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
en er staat soms bij de voorwaarden dat als je het invult ga je met die en die regels akkoort zonder dat je het weet... of je moet een accound maken.

verder heb ik geen iedee eigenlijk.