Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zelf de beveiliging van mij WIFI opheffen?

Ik heb een beveiliging op mijn WIFI in huis, krijg nu een smartphone waar ik mee wil kunnen internetten op mijn WIFI. Kan ik dat zelf opheffen of moet er iemand worde bijgehaald?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je die laatste vraag al stelt, moet er waarschijnlijk wel iemand komen... ;-) Draai het om; waarom zou de beveiliging willen uitzetten, als je die gewoon op je telefoon kan instellen en gebruiken?
Dus smartphone met beveiligd WiFi.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de WiFi router/AP van jezelf is, zou je het theoretisch zelf kunnen.

Daarvoor moet je wel de handleiding van je WiFi apparaat hebben.

Hier kun je dan je beveiliging uitzetten. Dit is echter niet aan te raden. Beter is in te loggen op het apparaat en je WEP of WPA(2) key te achterhalen en deze in te voeren op je Smartphone.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je je eigen IP intypt in je browser kun je je router configureren. Standaard wachtwoord/gebruikersnaam is admin/admin. Het menu wat je dan in beeld krijgt is bij elke router anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om achter Uw Ip adres van de computer te komen kunt U naar de volgende website gaan,al war het dan af te lezen is. (meestal wordt dit ook door de provider verstrekt,dus de aanbieder van Uw Internetverbinding)

http://www.watismijnip.nl/

Als U nu het bovenste intypt in de browser (waar nu nog http://www.watismijnip.nl/ staat (deze dus even weghalen) komt U in het menu van de router. Nu kunt U de smartphone toevoegen in Uw Netwerk
,waarbij beide wachtwoorden overeen moeten komen. (WEP/WPA2)
Als het goed is bevindt zich op veel routers een knopje ,om in te drukken en Wifi te laten werken.

Volg de wizard op Uw smartphone vervolgens en zet elke ander type verbinding UIT.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat je je W8woord weet van je eigen netwerk
dus kan je deze gewoon invoeren op je smartphone
en dan kun je internetten
(Lees meer...)
Bronnen:
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding