Als ik in Outlook Expres op "Verwijderde items" klik verdwijnen er een paar oudere berichten uit "Postvak in". Oplossing??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het lijkt mij iets te maken te hebben met bestanden die ouder zijn dan 6 maanden. Hier heb ik zelf geen oplossing voor. Een andere mogelijkheid is een fout in het Outlook Express.

In Microsoft Outlook 2003/2007 is het sowieso wel mogelijk om autoarchiveren uit te schakelen.
In de 2007 versie gaat dat als volgt: Extra --> opties -->Overige-->Autoarchiveren -->"Elke 14 dagen" uit vinken.
Hierdoor zal er niet meer iets automatisch (na 6 maanden) worden verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken Outlook niet goed genoeg, dus ik kan slechts gissen.

Kijk bij de instellingen eens of je Automatisch Archiveren aan hebt staan. Dat doet iets (archiveren - maar ik weet niet precies wat dat inhoudt) met alle berichten die ouder zijn dan een bepaald aantal dagen.

Toegevoegd na 7 uur:
ALS die auto-archivering inderdaad de oorzaak is, dan kun je die natuurlijk uitzetten.

Wat ik altijd doe wanneer ik gedwongen word Outlook te gebruiken:
1. Auto-archivering uitzetten.
2. Een eigen pst-bestand maken met daarin minstens een map die "Inbak" heet.
3. Outlook zo instellen dat-ie bij het starten automatisch die map "Inbak" weergeeft.
4. Een Regel maken die *alle* binnenkomende berichten verplaatst naar die "Inbak".
5. Outlook zo instellen dat er *geen* kopie van de verzonden berichten wordt bewaard in de standaardmap "Verzonden berichten".
6. Een Regel maken die van *alle* verstuurde berichten een kopie plaatst in de map "Inbak". Of, als je dat handiger vindt, in een map "Verzonden", die je dan ook in je eigen pst-bestand maakt.

Op die manier loopt je mail nooit vol, heb je alles netjes bij elkaar, en heb je geen last van de auto-archiveringsfunctie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het houdt in dat ie ergens een PST-bestandje wegschrijft, als ik me niet vergis. 'T wordt dan ergens in een onduidelijke map in c:\documents & settings\... opgeslagen (wat ook grote problemen (lees: massal verdwijnen van je oudere emailtjes) kan geven bij zwevende profielen).
'T probleem is dat dat soort archiefbestanden door niemand als zodanig herkend worden en meestal 'in de prullenbak' verdwijnen uiteindelijk. 'Automatisch archiveren' is een ramp en 't is vanuit veiligheidsoogpunt totaal onbegrijpelijk dat Microsoft in 't verleden vaak heeft besloten dat dat per default _aan_ staat.
Voor bestanden die ik langer wil bewaren heb ik de map Archief gemaakt zodat ik ze ook niet per ongeluk weggooi.
Misschien heb je daar wat aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor een ieder die jou een mailtje stuurd een persoonlijke map aanmaakt dan kan je daar de bestanden, die je wil bewaren in kwijt! Je mailbox loopt dan ook niet zo vol en voorkom je dus ook het probleem dat je ongewild bestanden kwijt raakt. je kan dan ook uit de mappen waar je de persoonlijke bestanden hebt opgeslagen deze weer verplaatsen naar een andere map. ik doe dat bijv. met midibestanden die sla ik eerst op in Outlook kan eventueel e.e.a. af luisteren en welke ik wil bewaren sla ik dan weer op onder midi om deze eventueel te bewerken, af te spelen etc.