Hoe komt spam in mijn mailbox van msn?

Vaak krijg ik bij msn spam maar ik vroeg mij af hoe het komt dat er bij de geadresseerde een totaal andere naam staat dan de mijne? Dus bij "aan:" staat altijd een andere naam bv "rudy_foeng@msn.com"? Ik ken laatste totaal niet of nooit van gehoord dus enige link is uitgesloten.

Toegevoegd na 3 uur:
Nog even dit, ik ken wel het systeem cc en bcc en zo en ik weet ook wel dat het reclame is, maaaaaaar dat is niet mijn eigenlijke vraag. Dus, wanneer ik een mail naar iemand stuur dan staat toch die zijn naam achter "aan:"
bv: aan: jos_bijvoorbeeld@msn.com normaal zou toch hier mijn adres moeten staan en niet dat van iemand anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

kom op een sms box is ook een email je kan er mee mailen en meeltjes mee krijgen dus ook spems
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het gewoon reclame. Ik krijg ook soms spam, en dan van bepaalde personen. Maar aan de titel van het bericht zie ik meteen dat er iets niet klopt. Intuïtie zeg maar, omdat die titel niet aansluit bij de stijl van de afzender.
Als je wat gaat rondklikken, kom je op het reclameprogramma van msn.

En verder zijn bedrijven op zoek naar slinkse methoden om emailadressen te achterhalen. Als je teveel krijgt, zou je een ander emailadres kunnen nemen en iedereen van deze verhuizing in kennis stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
email kent naast To: en CC: ook de zogenaamde BCC: (blank carbon copy) het BCC adres is niet zichtbaar voor de ontvanger, niet voor de CC maar _ook niet voor de BCC_ ontvanger.
Het BCC adres wordt op de mailserver weggefilterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg ook vaak spams doorgestuurd iedereen met hotmail eigenlijk wel. Mensen met gewoon een vaste mail hebben dat namelijk bijna niet. Het word vaak ook doorgestuurd zoals bijvoorbeeld hallo dirk ik heb de lotto gewonnen enz. Doe hier gewoon niet aan mee en zet de mails bij ongewenst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen met MSN krrijgt dat. Soms proberen ze op slinkse wijze je gegevens te krijgen doormiddel van bijv. een foto waar 'iemand op heeft gereageerd', dan wordt je doorverbonden naar een site waar je je gegevens in moet vullen en dan staat er altijd dat je gegevens niet kloppen. Ze hebben dan al je gegevens. Gelukkig let Microsoft ook op en krijg je binnen 2 dagen een melding dat je je wachtwoord moet veranderen.