Iemand enig idee hoe ik mijn pc zou kunnen versnellen?

ik heb een laptop, misschien nog maar een jaar oud. Windows zelf gaat wel snel vooruit, (programma's openen) maar wanneer ik op internet ga, gaat het echt niet vooruit, filmpjes haperen, als ik ergens op doorklik duurt het lang en zo die dingen. aan mijn internetverbinding zelf ligt het niet want op mijn vaste computer vliegt het. iemand enig idee hoe ik mijn computer zou kunnen versnellen? Thanks

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hierboven worden al een altijd opties gegeven hoe je computer vrij kan maken van schadelijke software. Want dat is het eerst waar ik aan denk. Een virusscanner kan ook wel eens roet in het eten gooien. Gebruik je bv Norton verwijder deze en installeer security essential van Microsoft. Gratis, goed en snel (is net een nieuwe versie van uit).

Maar, uit je vraag filter ik dat je het netwerk het probleem kant zijn. Ik ga ervan uit dat je voldoen signaal heb van je accesspoint, dus dat je niet te ver weg zit.
Voor de zekerheid zou ik eens je snelheid meten via de site speedtest.net en deze vergelijken met je vaste pc.
Mocht uit deze meeting inderdaad blijken dat je netwerksnelheid op je laptop lager is dan zou ik onderzoek of het probleem in het draadloze netwerk zit. Sluit dit uit door verbind te maken via een kabel naar je router/accesspoint en speedtest.net weer uit te voeren.
Is je snelheid goed dan is het bijna zeker dat het probleem in je draadloze toegang zit.
Controleer of je daadwerkelijk verbonden ben met je eigen accesspoint. Ik heb het meegemaakt dat mensen verbonden waren met het accesspoint van de buren. (zet je accesspoint eens uit, als het goed is heb je dan geen verbinding )

Binnen je accesspoint zijn allerlei instellingen te maken die je snelheid kunnen beïnvloeden.
Ook zou het kunnen zijn dat je firmware van je accesspoint en de wlan driver van je laptop verouderd is.
Ik zou mijn pijlen dan in eerste instantie hierop richten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ligt waarschijnlijk aan je internet (draadloze?) verbinding.
Heb je het ook als je met een draadje internet (dus ff de netwerkkabel van je pc in je laptop.

Je zou eerst ff met onderstaande link je verbinding kunnen testen en vergelijken met je pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Instellingen voor beste prestaties

Windows XP ziet er natuurlijk
bijzonder fraai uit, maar dat fraaie uiterlijk kost ook geheugencapaciteit. Werkt u bijvoorbeeld op een Windows XP notebook met een beperkte hoeveelheid geheugen, dan kan het de moeite lonen om de volgende handelingen uit te voeren om de prestaties van uw notebook op te voeren:
Kies Start en rechtsklik op Deze computer.
Kies uit het getoonde snelmenu de optie Eigenschappen.
Selecteer in het dialoogvenster Systeem-eigenschappen het tabblad Geavanceerd.
Klik onder Prestaties op de knop Instellingen.
Selecteer in het dialoogvenster Instellingen voor eigenschappen de optie Beste prestaties.
Klik op OK >> OK om de dialoogvensters te sluiten.

Hiermee wordt de videokaart minder belast, en zullen videotjes soepeler afgespeeld worden.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nergens uit;-) Wel dat het onder windows is, deze instellingen zijn beschikbaar vanaf windows 95 en kwam ik volgens mij ook tegen in 7 op netbook, maar die heb ik na een uur onherstelbaar ervan af gegooid. .
Handig om wat meer gegevens van je PC te geven.
Wat meestal helpt is extra geheugen erin zetten. Tegenwoordig heb je minimaal 2 GB nodig. Kost niet veel en scheelt enorm.
Hopelijk heb je goeie bescherming op je PC, een virusscanner en een internet beveiliging.
Om rotzooi op te ruimen gebruik ik zelf Ccleaner (ff googlen en je vind genoeg sites waarvandaan je dat kunt downloaden)
succes,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen een schijfopruiming te doen. Je gaat dan naar (Mijn/Deze) Computer, en dan naar eigenschappen. Daar staat ergens schijfopruiming.
Hieronder staat het allemaal precies beschreven wat je moet doen.
http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html
En van het downloaden word je computer er ook niet sneller op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer info over je laptop zou inderdaad handig zijn. Maak je met je laptop bijvoorbeeld verbinding met internet via een kabeltje, of draadloos? Als je draadloos gebruikt, kan het zijn dat je draadloze netwerkaart van de laptop te oud is om de huidige snelheid van nu volledig aan te kunnen, en dat heeft dus het haperen van filmpjes tot gevolg o.a. Geheugen uitbreiding kan ok vaak helpen, al is dat voor een laptop meestal aan de prijzige kant vanwege de (vaak) afwijkende formaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In windows XP zitten een hoop dingen die je kunt weghalen om je pc te versnellen zoals die irritante hond bij het zoeken.Op de site "Schoonepc"staan vele tips om bepaalde onderdelen uit te schakelen.Met MSconfig kan je bepaalde programma's afschakelen bij de opstart zoals cameraprogramma's spelletjes e.d.Wees er van bewust dat je geen onderdelen afschakeld die windows nodig heeft,anders start je pc niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspelen van filmpjes, zeker als het via de Flash player gebeurt, kan veel processorkracht vergen. De nieuwste versie van de Flash player 10.1 gaat iets efficiënter met die processorkracht om, dus ik raad ten eerste aan om de laatste versie van Flash player te installeren.

Daarnaast is er ook de mogelijkheid dat het aan het beperkte werkgeheugen ligt. Veel programma's tegelijkertijd open hebben staan vergt veel van het werkgeheugen. Browsers zijn met name programma's die veel werkgeheugen gebruiken. Ik heb wel gemerkt dat een browser als Google Chrome minder werkgeheugen gebruikt dan andere browsers, dus misschien kun je dar nog wat winst behalen.

Tot slot is er nog de vraag hoe de laptop met het internet verbonden is. Als je langzame overdrachtsnelheden ervaart en je laptop is via WiFi aangesloten op het netwerk, kun je nog winst behalen in het richten van het signaal van het modem of de router. Veel muren of andere objecten kunnen obstakels zijn bij een WiFi signaal. Bij een verbinding via een ethernetkabel zou het niet veel uit moeten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt erop dat je firewall niet goed staat ingesteld, zet deze eens uit en kijk dan of het geheel sneller gaat. Is dit het geval dan heb je het probleem gevonden en dien je de firewall instellingen aan te passen.