Waarom moet ik al 1,5 jaar wachten op mijn internet beschikbaar te maken bij ziggo?

Ik ben al 1,5 jaar lang bezig om internet te krijgen van ziggo, maar het moet eerst beschikbaar worden gemaakt, waarom duurt dit zolang, ik begrijp niet dat dit kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ziggo een te groot concern is wat kan doen wat ze willen,en de klant op de laatse plaats komt

Antwoorden (3)

Tja dat lig er aan waar je woont

De kabel voor tv, waar ook je internet van ziggo door zou komen, ligt waarschijnlijk in een gebied dat door een andere kabelmaatschappij beheerd wordt. Fysiek hebben zij de kabel gelegd en betalen daar ook voor Dus geen wonder dat ze als enige daar op mogen.

i t t telefoon lijnen geld dat dat vroeger een staatsbedrijf was.
Dus de telefoonkabels zijn gelegd in opdracht van de nederlandse staat.

(kabel voor tv dus niet) meestal waren dat woning cooperaties)

Zij hebben bepaald dat de kpn, nu het een commercieel bedrijf is geworden niet het monopolie mag hebben op die lijnen behalve dan op de fysieke verhuring
van die lijnen.
Als je bij een niet kpn bedrijf adls neemt betalen zij in de meeste gevallen een gedeelte huur voor de fysiek lijn aan de telefoonlijnen beheerder vroeger dus ptt/kpn

De contents of data stroom betaal je aan je provider
Als je toevallig bij kpn zit bestaat je bedrag ook uit die twee gedeeltes huur fysiek lijn en abbonement
in dit geval krijg kpn beide bedragen gewoon

Dit werkt net zo bij gas en licht

In de toekomt zal het waarschijnlijk ook mogelijk zijn om concurrentie te krijgen op kabeltv/internet lijnen
maar dat is aan de politiek.

Voorlopig zal je dus zelf moeten verhuizen wil je ziggo hebben.
naar een gebied waar ziggo actief is.
capthavoc
14 jaar geleden
Allereerst moet je in het Ziggo-gebied wonen, ik ga er even vanuit dat dit zo is. Er komen bij het beschikbaar maken van internet heel veel dingen kijken. Ziggo heeft te maken met gemeenten, de planning van die gemeenten, aannemers en onderaannemers (aangezien ze de graafwerkzaamheden niet zelf doen).

Dit is een erg lange weg die begint bij de gemeente. Die zal toestemming moeten geven om überhaupt te mogen beginnen met graven. Wanneer die toestemming er is moeten aannemers ingeschakeld worden. Het is dus niet zozeer een kwestie van niet willen; natuurlijk wil Ziggo overal kunnen leveren en geld verdienen door nog meer klanten te hebben. Het is gewoon een erg lange, vooral ambtelijke weg, die niet even spoedig verloopt.

Vraagje: heb je al wel televisie via de kabel van Ziggo? Of ligt er nog helemaal geen bekabeling?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat aansluiten altijd gezeik is.. Het gaat eigenlijk nooit in 1 keer goed... en bij Ziggo zijn veel meer problemen.. Tip: Bel naar Kassa of Radar! Dan kan het vaak wel ineens snel..