Hoe zorg ik ervoor dat phishing mails helemaal niet meer binnenkomen?

Ik heb een stuk of 5 mailadressen. Bijna elke dag krijg ik phishing mails en erfenismails binnen. Hoe houd ik die buiten (Windows live mail en XP)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

De enige oplossing die echt goed werkt is een antwoord dat je vast niet wil horen:
Gebruik geen e-mail :-)

Ik heb het bestrijden opgegeven en druk maar steeds weer op Verwijderen.
12 jaar geleden
Probeer niet je mailadres achter te laten op het net. Klik niet zomaar op van alles en nog wat op het net. Als je dan toch een mailadres moet gebruiken bij een wat dubieuze website gebruik dan fakemail. Deze bv: http://www.jetable.org/nl/index
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen werken met een whitelist.

Jammer genoeg worden veel mail adressen misbruikt. Zelf krijg ik soms phishing e-mails van mezelf of van vrienden. Als ik vrienden confronteer hiermee passen ze soms hun wachtwoord aan. Andere reageren erop door te zeggen dat er niks aan de hand is en klikken zelfs op links in de mails.

Een telefoon en het nummer van je vrienden doet wonderen en zo kom je er snel achter wat ze je niet verstuurd hebben.