Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat phishing mails helemaal niet meer binnenkomen?

Ik heb een stuk of 5 mailadressen. Bijna elke dag krijg ik phishing mails en erfenismails binnen. Hoe houd ik die buiten (Windows live mail en XP)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
824

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De enige oplossing die echt goed werkt is een antwoord dat je vast niet wil horen:
Gebruik geen e-mail :-)

Ik heb het bestrijden opgegeven en druk maar steeds weer op Verwijderen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Probeer niet je mailadres achter te laten op het net. Klik niet zomaar op van alles en nog wat op het net. Als je dan toch een mailadres moet gebruiken bij een wat dubieuze website gebruik dan fakemail. Deze bv: http://www.jetable.org/nl/index
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen werken met een whitelist.

Jammer genoeg worden veel mail adressen misbruikt. Zelf krijg ik soms phishing e-mails van mezelf of van vrienden. Als ik vrienden confronteer hiermee passen ze soms hun wachtwoord aan. Andere reageren erop door te zeggen dat er niks aan de hand is en klikken zelfs op links in de mails.

Een telefoon en het nummer van je vrienden doet wonderen en zo kom je er snel achter wat ze je niet verstuurd hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding