Internetten op vakantie kan dat?

Wij gaan naar Frankrijk maar, daar heb je wel wifi maar zit dat op de laptop of hoe kan je precies op vakantie op internet?

Toegevoegd na 11 minuten:
Als het NIET ondersteund?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Of het op je laptop zit zul je in de gebruiksaanwijzing van de laptop kunnen opzoeken, ook zie je het vaak aan een symbooltje bij een van de functietoetsen waarmee je Wifi kunt in- en uitschakelen.
Zit het niet in je laptop dan kun je een Wifi-USBstick aanschaffen zodat je een draadloos internetverbinding kunt gebruiken.
Als je Wifi op jouw vakantie wilt gebruiken dan schakel je de Wifi-verbinding op jouw laptop in en zoekt met het programma op jouw computer naar draadloze netwerken.
Je kunt dan alle netwerken binnen bereik zien, ook wordt aangegeven of het netwerk beveiligd is met een wachtwoord of dat het "open" is.
Als het open is kun je direct verbinding maken, anders moet je het wachtwoord invoeren.
Het wachtwoord is te verkrijgen bij de receptie van het hotel of camping, soms moet je ervoor betalen, soms is het gratis.
Ook zijn er hotspots waar je een wachtwoord voor bepaalde tijd kunt kopen, de voorwaarden krijg je vanzelf te zien als je verbinding maakt met de hotspot.
Ook veel cafés hebben tegenwoordig Wifi: dan kun je met een kopje koffie lekker internetten.
Het wachtwoord is achter de bar te krijgen, soms staat het op je bonnetje vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord. +

Andere antwoorden (5)

Als je laptop Wi-Fi ondersteund kun je op dezelfde manier verbinding maken als bij een draadloos netwerk. Let wel op: Sommige camping vragen er geld voor, en sommige doen het gratis. Ook is er niet altijd overal bereik. Ik heb een keer gehad dat het 2 euro per uur alleen op terras was, en ik heb op een camping gestaan met overal gratis Wi-Fi

Toegevoegd na 26 minuten:
Aangezien je je vraag het uitgebreid: als je laptop het niet ondersteund moet je hopen op een draadloze verbinding, die er vaak niet is. Hoewel, met bepaalde apparaten, kun je via je usb poort internet hebben. (Bijv. de dongel van KPN, ik weet alleen niet of die ook in het buitenland werkt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wifi is niet iets wat op de laptop zit. Je zou gebruik moeten maken van wifi van bijvoorbeeld een bedrijf.

Wifi betekend eigenlijk draadloos internet. Als bijvoorbeeld een bedrijf draadloos internet (wifi) heeft, zou jij hier gebruik van kunnen maken om gratis op internet te kunnen. Maar de meeste draadloze verbindingen zijn voorzien van wachtwoorden. Je kan dus niet zomaar geruik maken van iemands wifi verbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met je laptop WiFi kan ontvangen, kun je verbinding maken met internet. Misschien kost het wel geld, maar dat ligt aan de beheerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn pas terug uit frankrijk. In het hotel was gratis verbinding maar onderweg wipten we even een mcdonalds binnen. Reuzehandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op een camping heb je wifi nodig, maar in een hotel is er meestal wel internet.
soms staan er in het hotel computers waarop je dingen kan doen zoals e-mail checken...
ik ben eens op vakantie geweest met mijn tante in een hotel, en zij kon op internet met haar laptop!