Een bepaalde website geeft aan dat ze 60.000 maandelijkse bezoekers hebben waarvan 20.000 uniek. De Google PR is 3/10. Kan het kloppen?

Deze website claimt de grootste portal te zijn op een bepaald vakgebied, en dat ze 60.000 bezoekers per maand ontvangen, waarvan 20.000 uniek. De Google PageRank is 3/10. Een andere website heeft 2000 unieke bezoekers en een PageRank van 5/10. Kan de bezoekersclaim van dit portal kloppen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Google PR zegt mijns inziens niets over het aantal bezoekers. Google bouwt de PR vooral op uit content en referrals. Dus als jouw site unieke, actuele en groeiende content heeft waar veel andere (grote) website's (met hoge PR) naar verwijzen dan zal jouw site een hoge PR krijgen, ongeacht of je 2000 of 10 miljoen bezoekers hebt...

Toegevoegd na 33 seconden:
Kort gezegd: wat die website beweert kan goed kloppen mijns inziens.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/PageRank voor informatie hoe de PageRank wordt opgebouwd...