Is dit een grap?

Ik tikte voor de grap "once in a blue moon" bij google in en toen zag ik ineens "once in a blue moon = 1.16699016 × 10-8 hertz" staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google heeft wel meer grappen zoals 'the meaning of life' (of iets wat er op lijkt) en dan was het antwoord 44.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat is de grap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag, ik ben benieuwd waarom google dat doet. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The answer to life the universe and everything = 42. Komt van The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog eentje van Google maps! Google routeplanner: 1- Open Google maps
2- Toets Japan in als vertrekpunt
3- Toets China in als eindpunt
4- Lees punt 42
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bedoelde ik MrTomaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ leftoverture: die is leuk! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is ie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, ik heb tnet ff ingetikt op google en ja dat staat er inderdaad.Maar als je eventjes goed kijkt zie je ook dat het de calculator is van google!;) Bronnen:
- google

Het beste antwoord

Het is inderdaad een 'easter egg' (grap) van google.
'Once in a blue moon' is een manier om te zeggen dat iets zeer weinig voorkomt. Bij een blauwe maan is de maan niet echt blauw, maar dit wordt gezegd als er voor de tweede keer in een maand een volle maan is. Dit komt ongeveer eens per 32 maanden voor.
Hertz is een eenheid van frequentie en komt overeen met 1 seconde. 1.16699016 x 10-8 hertz is dus 2,715 jaar.

Google heeft wel meer van dit soort grapjes, waaronder een heleboel 1 aprilgrappen. Kijk hier maar eens!
http://en.wikipedia.org/wiki/Google's_hoaxes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker en vast :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een hele goeie en duidelijke uitleg inderdaad!!maja...ik ben een digibeet he....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, dat zijn een boel duimpjes! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die duimpjes heb je verdiend, omdat je een logisch en volledig, en waarschijnlijk juist antwoord gegeven hebt

Andere antwoorden (1)

Nee ik zie hem ook het is vast een of andere term in de wiskunde of logaritmische term of zoiets
rare is de link verwijst verder nergens naar ?
toch iets gevonden maar snap er niet veel van
capthavoc