Hoe kan het komen dat iemand mij een hele korte link stuurt maar dat als ik normaal mijn link kopieer dat ie heel erg lang is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dan is dat een link die korter gemaakt is met bijvoorbeeld Tinyurl.com, Bit.ly of Tiny.cc.
Die sites zijn er om hele lange links kort te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn bepaalde websites waar je de URL (de link) kan verkorten.

Tinyurl.com is er bijvoorbeeld eentje.

Die maken een korte link, die doorlinkt naar de lange(re) link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hele korte link stuurt automatisch door naar een url die heel lang is. Als je naar tinyurl.com gaat, kan je zelf hele lange urls omzetten naar hele korte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een link (met een klein programma'tje) vervangen door bijvoorbeeld "hier". Als je er dan op klikt kom je gewoon op de pagina uit die bedoelt is.
Jij neemt gewoon de hele url over, dan blijft hij lang.
12 jaar geleden
In text kan je schrijven als hyperlink:
[url=//langelink]kortenaam[/url]