Ik heb hier een site waar ik wat wil bestellen maar ik vertrouw het niet is dit wel betrouwbaar?

Een vriend van mij wilt op deze site
http://www.jewelryfresh.com/

allemaal spullen kopen ter waarde van 150 euro hij ziet het wel zitten maar ik vind het egt een onbetrouwbare site .. Kan iemand mij hier meer advies over geven..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Annswers
12 jaar geleden
volg je gevoel!

Het beste antwoord

Doe geen zaken met deze website.

Geen postadres, geen telefoon- of andere nummers. In welk land zit deze firma eigenlijk? DWT International Inc. staat geregistreerd in Texas maar maakt heel andere spullen. http://www.dwt-inc.com/

Toegevoegd na 2 minuten:
PS. Kijk nooit naar hoe mooi de site er uit ziet. Kijk naar het bedrijf erachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik kan de site niet openen. Maar een niet pluis gevoel zou ik zeker volgen in deze! Het is een boel geld, en je zou niet de eerste zijn die op deze manier wordt opgelicht!
Staat er een keurmerk op de site?
Op Google kom ik slechte ervaringen tegen van deze site!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is wel betrouwbaar, maar het is natuurlijk geen echt goud en zilver en met neppe diamanten. Alles is verguld of verzilverd en misschien van slechte kwaliteit. Maar de site zelf ziet er heel betrouwbaar uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
China maakt momenteel miljoenen uitzonderlijk goedkope horloges, die er geweldig uit zien, maar bijna niets kosten.
Ook maken ze heel veel soorten nep juwelen, die er verbazend mooi uit zien, maar weinig waarde hebben.
Ik vermoed dat dit een site is waar je genept wordt.
Want hoe moet je inschatten wat iets waard is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De site beweert nergens goud of zilver of echte diamanten te verkopen. De vraag gaat ook veel meer over betrouwbaarheid qua levering gok ik. Voor 150 eu kan je natuurlijk nooit goud/zilver/diamant verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist daarom vertrouw ik het niet, want ze beweren niet dat het goud of zilver is, dus kan je achteraf er niets van zeggen.
Denk dat het wel te vertrouwen is:
http://www.facebook.com/jewelryfresh1?sk=wall&filter=2

Al denk ik dat het qua kwaliteit als wat Ed zegt niet echt goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik het die site eens bekeken, en heb er eerlijk gezegd mijn vraagtekens bij. Ik vind het niet normaal dat wanneer je een retourzending doet, je 20% kosten moet betalen, m.a.w. dat je maar 80% van je aankoopbedrag terugkrijgt:

"Als u niet tevreden bent met uw product, kunt u een terugbetaling binnen 30 dagen na ontvangst van het item. Er is een 20% restocking fee berekend over orders worden teruggestuurd voor een terugbetaling. Voor retourzendingen, mail ons binnen 30 dagen na ontvangst van uw product."

Aan jou natuurlijk om te beslissen, maar ik denk dat je argwaan terecht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of dat normaal is kun je betwisten, zolang het bij de verkoop bekend is is er niks aan de hand lijkt me.
Wat voor mij altijd erg belangrijk is bij de beslissing om wel of niet te kopen bij een - voor mij - onbekende site, is of er een telefoonnummer is waar je naar toe kunt bellen in geval van problemen.
Als er géén telefoonnummer staat dan kan je op je klompen aanvoelen dat je mailtjes kan sturen om iets te reclameren, maar dat je daar waarschijnlijk geen antwoord op krijgt.
Dus ik zoek altijd naar een telefoonnummer, en bel dat even om te kijken of ik een echt persoon aan de lijn krijg.
Dus geen plastic mevrouw (of mijnheer) die je alsnog het bos instuurt.
Ik heb heel even op die site van jou gekeken, maar zag zo gauw geen telefoonnummer.
Kijk zelf maar even goed of dat echt zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je twijfelt, niet doen !

Dat is een regel die bij zowat alles in het leven kan worden toegepast. De eerste indruk is meestal de juiste.
Er komen nog kansen, er zijn nog andere sites, en zulke spullen kan je toch beter niet online kopen.
(Tenzij je minder mobiel bent of om een andere reden niet graag bij een echte winkel koopt)

Veel geluk als je het wel doet, mijn raad is echter ... blijf eraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het zo al niet vertrouwd zou ik het zeker niet doen, en anders moet je de site ingeven bij een zoekmachine en de vraag erbij stellen ofdat dit een betrouwbaresite is of niet. De meeste foute staan toch ergens aangemeld, wees voorzichtig