facebook is engels wil betekenen als gezichtenboek (letterlijk) dus iets als fotoalbum etc bekijk de film the social network eens in de eerste 15 minuten wil het duidelijk worden :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Facebooks bestonden allang bij de Amerikaanse politie om criminelen te herkennen en daar hebben ze dat gewoon van gepikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland werden en worden er soms ook wel smoelenboeken gebruikt. Dit gebeurt wel eens op evenementen waar je tijdelijk met nieuwe collega`s te maken heb of zo.
Foto met naam er onder.

Niets meer en niets minder. Gebeurt ook al sinds eeuw en dag.

Hij zal ook met alleen foto en naam of zo begonnen zijn, echter door als 1e die domeinnaam te claimen. was al de helft van zijn succes.

Nu het succes onontkoombaar is, maakt uitbreiding van de mogelijkheden van de site het alleen maar succesvoller.
12 jaar geleden
Veel bedrijven in Amerika hebben een Facebook. Hierin staan alle werkners met foto en profiel. Zo kun je als nieuwe collega de namen van collega's bekijken. In Nederland heet dat dan vaak een smoelenboek.