Ik heb mijn gravatar gewijzigd, maar ik zie nog steeds mijn oude op andere websites!

We cachen je gravatars voor een bepaalde tijd, dit betekend dat je nieuwe avatar pas actief wordt als de cache periode van je oude gravatar is verlopen. De reden hiervoor is om jouw (en eigenlijk iedereen) een goede snelheid en betrouwbaarheid van onze dienstverlening te leveren.

Een mogelijkheid is om je cache leeg te maken:

Hoe leeg ik mijn cache?

Dit is een vrij beknopte handleiding over hoe je je cache kan leegmaken in de verschillende browsers: http://kb.iu.edu/data/ahic.html.

In feite bewaard je computer (om alles sneller te maken) kopieën van bestanden (bijvoorbeeld je avatar afbeelding) op je computer, de volgende keer dat deze wordt opgevraagd raadpleeg deze eerst het lokale bestand in plaats van deze direct op te vragen van Internet. Dit keer wil je niet de bewaarde kopie, maar de nieuwe van Internet. Dat is waarom het leegmaken van je cache de lokale kopieën van bestanden van je browser verwijderd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is van de officiele site, maar ze geven zelf niet echt een duidelijk antwoord. Ik denk niet dat het al te lang zou duren, binnen een dag moet het toch zeker veranderd zijn.
Kimath