Waarom is niemand bang voor Google?

Eén bedrijf dat alles van je weet, dit allemaal opslaat om je zogenaamd gerichte advertenties te kunnen sturen.

En wat nou als dit in verkeerde handen terecht komt?

Bijna op elke website wordt gebruik gemaakt van google zoals:
*Google Analytics
*Google Adsense

En dan gebruikt ook bijna iedereen:
*Google zoeken
*Google mail
*Google chrome
etc.

En nu hebben zo ook een telefoon, en dan weten ze ook al met wie je belt, en waar je bent.

Het is dus bijna onmogelijk geworden om voor Google onder te duiken, dus ook als je een mailtje naar iemand stuurt die Gmail gebruikt, dan weet Google dat ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (15)

Ik ben niet bang voor google omdat ik denk dat ze niet zoveel zullen doen met mijn gegevens.... Ik ben immers helemaal niet interessant....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denk je dat niemand bang is voor Google?

Het is naar mijn mening een veelkoppig monster in schaapskleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google weet dus de gegevens van miljoenen mensen. Waarom zou ik daar bang voor zijn? Ik ben daar niet bang voor, omdat ze er toch niks verkeerds mee doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorgaans gebruiken ze die gegevens alleen maar om nieuwe dingen te bedenken die voor de mensheid weer handig zijn.

maar ik begrijp waar je heen wilt, mijn collega is hier ook heel druk mee, die vind het verkeerd dat een bedrijf als google langzamerhand een monopolie aan het worden is.

Van mij mogen ze weten wie ik mail of bel, als ze daar wat mee denken te kunnen... succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn juist een heleboel mensen 'bang' voor Google. Tenminste, al diegenen die een beetje van computers weten c.q. diegenen die lering trekking uit 't verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is weer zo'n vraag met een stelling: "Niemand is bang voor Google!"

Natuurlijk zijn er mensen die er niks om geven dat zij sporen achterlaten en natuurlijk zijn er mensen die anoniem op het internet willen vertoeven.
Maar geheel anoniem blijven is in dit leven haast onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Volgens mij zijn er wel genoeg mensen die voor Google bang zijn. Maar op het moment dat Google oneigenlijke dingen met persoonsgegevens gaat doen, is het gedaan met dat bedrijf. Geen hond die het nog vertrouwt en de Amerikaanse regering maakt dan gehakt van ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had laatst nog gedroomd dat een sproeivliegtuigje van google mijn hond had vergiftigd. Toen later het vliegtuigje was neergestort bleek de piloot een krokodil te zijn.
Sindsdien vertrouw ik google niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets droom ik nou nooit, zou een leuk (teken-)filmpje van te maken zijn +1
Ik ben niet bang voor Google, juist omdat ze zoveel gegevens hebben. De kans moet wel erg klein zijn willen ze precies mij eruit pakken en nog slechte bedoelingen hebben ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is wat veel. Het big brother syndroom duikt overal op in de moderne communicatie. Wat ga je er aan doen? Een disclaimer? Een extra avenant in je kontrakt? Het is tenslotte je eigen keuze mee te googlen, te twitteren en te face booken. We moeten kritisch blijven, maar bang zijn. Ik ben banger in agressief stadsverkeer en tussen dronken hooligans dan een googleverkenning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger vonden we dat Microsoft te veel macht had, en zie eens aan, nu moeten ze voor Google oppassen.

Google had een visie en toekomstbeeld dat Microsoft ontbeerde. Die hadden een perfect toekomstbeeld in HUN groeitijd. Maar zodra een bedrijf denkt er te zijn, is er een ander die de dingen anders en beter ziet.

Het lijkt me een gevolg van gezonde concurrentie. Als Google nog groter wordt, dan komt er ook een tijd dat weer een ander bedrijf de toekomst beter en geheel anders aanvoelt. Zo werkt het nu eenmaal:)

Voorlopig vindt ik het duo Apple en Google gewoon de bedrijven die het beste begrijpen waar het heen gaat en daar perfect op inspelen. In het belang van hun klanten denken, en daarvanuit redenerend, is dat ook het beste voor henzelf natuurlijk.

Microsoft is dat in de loop van de tijd om gaan draaien. Wat goed is voor ons, is goed voor de klant. Dat is de grote fout en het begin van de neergang.

Zoals IBM, Novell, Ashton Tate en Wordperfect ooit vooroplopers waren, is Microsoft nu nog wel groot, maar in zijn nadagen.
En Apple en Google op hun top (denk ik dan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je hun privacybeleid gelezen? Doe dat maar eens, want het valt allemaal best mee. Google houdt zich aan deze regels, sterker nog.. Ze zullen wel moeten aangezien ze anders een slechte naam voor zichzelf bezorgen.

Je moet zorgen dat je diensten afneemt van een bedrijf waar je vertrouwen in hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat Google zoveel kennis heeft vind ik ook wel eng, maar bang ben ik vooral van overheden die Google zullen dwingen die kennis af te staan of het eventueel stelen.
Onze eigen overheid is ook al zo kennisgeil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat privacy vandaag de dag toch niet veel voorsteld en daar zijn we allen zelf schuldig aan. Kijk maar eens hoeveel vragenlijst, aanvraagformulieren, aankopen, wachtwoorden, etc..... je zelf op internet invult. Neem daarbij sites als GV, Hyves en al die anderen, waarin je uitgebreid meningen, levensbeschrijvingen, voorkeuren, etc geeft, dan ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je privacy. Als een ander die data opslaat en het is legaal, zie ik het probleem niet.
Maar eigenlijk zou je bang voor je zelf moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is precies de reden waarom ik Google probeer te ontlopen. Het systeem wordt te groot, te veel omvattend. Maar dat is ook het gevaar dat henzelf bedreigt.
Als een systeem bedreigend is moet je proberen buiten dat systeem te vallen. Alleen buiten dat systeem ben je vaak ook kwetsbaarder. IXquick slaat geen gegevens op en zo is er voor ieder google gebeuren wel iets dat er naast bestaat.
Het is eerder het hele web-gebeuren waar alles op vast wordt gelegd dat beangstigend is.