Heb een iets besteld via internet. Heb ik recht van teruggave? Als het nog niet is verzonden, kan ik dan kosteloos afzien vd koop? Heb al betaald.

Het gaat om een kantoorartikel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je kan altijd binnen 7 (of 14) dagen je aankoop annuleren of teruggeven zonder opgave van de reden. Het kan wel zijn dat je alsnog verpakkings/verzendkosten moet betalen. (ook al is het nog niet verzonden, het kan al wel verzendklaar gemaakt zijn wat geld kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wat meer info geeft, kunnen we je beter helpen.

Er is de wet koop op afstand, daar staat in dat je binnen een x tijd af kunt zien van een aankoop. Verzend kosten mogen ze je wél in rekening brengen. Het is dus wellicht net zo duur (je moet het nl ook terugsturen. Als het product niet duurder is geweest dan een tientje (ex verzend) zou ik het zelf gewoon laten ontvangen.
Komt het product uit NL of het buitenland? Is het een professioneel bedrijf of een particulier/amateur webshopje? allemaal factoren die je keuze kunnen bepalen/beïnvloeden.