Dropbox copieert en synct files over verschillende computers.
Google Docs gebruik je wanneer er aantoonbaar nut is van het gelijktijdig (op hetzelfde moment) aan hetzelfde document werken is. Bij Google Doc moet de beschermde documenten meestal per individu rechten worden uitgedeeld. Dat is omslachtig omdat je moet achterhalen met welk email adres eenieder is verbonden met Google Docs. Bovendien is de content niet alleen van jezelf maar ook van Google (!). Google kijkt dus in al je bestanden!

Daarom is Dropbox dus beter dan Google docs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dropbox kijkt ook in je bestanden. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat Dropbox beter is. Je weet niet eens waarvoor de vraagsteller het wilt gebruiken. -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://hardware.slashdot.org/story/11/07/02/0515218/Dropbox-TOS-Includes-Broad-Copyright-License
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker makkelijk met je -1, jij geeft helemaal geen antwoord dus je snapt er niks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat lekker met je conclusies of niet? 1 je kent mij niet
2 als je mijn medailles had bekeken dan had je kunnen zien dat ik er toch wel wat van snap
3 ik was andere dingen aan het doen
4 ik was een antwoord aan het typen
5 het is jammer dat ik je maar 1 min kan geven
6 je zit pas een dag op deze website, tip van mij toon wat respect naar anderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over respect gesproken, jij begint gelijk negatief en een -1 te geven, dus dan vraag je er toch om.
En die medailles stellen niks voor hoor, je antwoorden zijn gewoon gecopieert van Internet, dus dat je er verstand van hebt klopt dus niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft geen goed antwoord. Want je doet een aanname door te denken dat jij weet waarvoor de vraagsteller de software wilt gaan gebruiker. Maar dat kun je niet weten uit de vraag. Daarom krijg je die min. Ik denk dat jij er eerder niet zo heel veel van begrijpt. Alles wat op internet gezet wordt kan bekeken worden door de makers van de software. Dit geldt voor Dropbox maar ook voor Google. Dat maakt Google dus niet perse slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor beiden: wel eens gehoord van "persoonlijk bericht" ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@compris, is gewoon discussie over een antwoord. Komt wel vaker voor en daarom is er een reactiemogelijkheid ;)
Via google docs kun je via je browsers documenten, spreadsheet, presentatie, tekeningen, formulieren maken en delen met anderen. Je kunt ook tegelijk samenwerken aan een document. Je hebt alleen een internetbrowser nodig en geen andere software zoals het Office pakket.

Dropbox kun je zien als een grote online opslagplek voor bestanden. Deze bestanden moet je uploaden en daarna kun je ze delen met anderen. Je moet dus software hebben op je computer om die bestanden te maken of je moet die bestanden ergens vandaan halen bijvoorbeeld van je camera.

Via Google kun je bijna hetzelfde als via Dropbox, via Google docs kun je een groot aantal bestanden uploaden en bij Picassa (ook van Google) kun je heel veel afbeeldingen uploaden. Echter als het om een groot aantal bestanden gaat dan is Dropbox handiger omdat je ze makkelijker kunt uploaden.

Het hangt er dus echt vanaf wat je doel is om te kunnen beoordelen wat beter is om te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden samengevat:
Met Google Docs MAAK je documenten, en ben je beperkt tot bepaalde formaten (spreadsheet, presentatie, text).
Met Dropbox sla je gelijk welk soort document op 'in the cloud', maar kan je ze niet bewerken (dacht ik).