Waarom haperen de filmpjes als ik ze bewerk met windows-moviemaker?

Ik bewerk mijn filmpjes en zet ze dan op YouTube maar dan verschijnen er soms blokjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hapering en blokjes zijn twee verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn blokjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heb je de bestanden uitgeschreven? .wmv/.mov/.avi/mpeg?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er teveel compressie tijdens het uitschrijven van de uiteindelijke film als het originele filmpje dat niet heeft. Bevat het trouwens blokken na moviemaker of alleen op youtube na het uploaden? Probeer eens het filmpje uit teschrijven als

Toegevoegd na 1 uur:
een ander formaat/codec, je komt er dan vast een tegen die je beter vindt qua kwaliteit/grootte.

Youtube doet ook weer zijn eigen compressie over je filmpje dus daar wordt het ook niet beter van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
als...?
Wij wachten vol spanning op de voltooiing van die laatste zin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe techniek, zo maak ik het spannend voor jullie :P
Pieter2011
12 jaar geleden
We begonnen ons al zorgen te maken over je welzijn. Je leest tegenwoordig zóveel berichten over "doorgedraaide tomaten".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol Pieter2011
@MrTomaat: alleen op YouTube na het uploaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) hehe. Ik zou toch even op een andere manier je film uitschrijven(opslaan) en kijken of dat verbetering geeft.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is bij het maken van de definitieve versie de computer in de achtergond met andere dingen bezig geweest. Hierdoor kan de software soms haperen, met als gevolg fouten in de compressie van je film. Dit is op te lossen door je computer op dat moment bv geen virus scan te laten draaien ed