Waar dient deze site voor "profile.ak.fbcdn.net"?

Vaak kom ik deze site tegen maar ik weet niet waar voor hij dient.Meesta bij google afbeeldingen krijg ik hem. Help please

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in ieder geval een webserver van Facebook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Face Book content delivery network... fbcdn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV heeft ook zo'n subserver, kom ik net achter! http://goeievraag.acceptatie.gv.prod.sanomadigital.nl/

Antwoorden (1)

Ik weet het niet zeker maar ik zou denken de dns voor 5 servers die gebruikt word voor facebook en wat profile.ak. precies doet kan ik niet achter komen waarschijnlijk acc informatie verifieren, of gebruikers informatie naar facebook te sturen de "cookies enz"

dus nslookup doet dit:

google doet dit:
http://www.robtex.com/dns/fbcdn.net.html#graph

en dit:

fbcdn.net - robtex
Fbcdn.net is a domain controlled by five name servers at facebook.com. Some of them are on the same IP network. The name server ns0.facebook.com stated in SOA record is ... (deze informatie is oud)