Kan ik op een computer kijken ZONDER dat er op die computer iets is geinstalleerd? (zie uitleg)

zonder dat ik op die computer een programma moet installeren om er op te kunnen.
Met welke software kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja met ubuntu, je download de iso brandt de CD en kan hem zonder installatie draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat heet dan computervredebreuk en is Dan strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan het nog steeds, dus zou het moeten zij: Ja, maar dat is.. Daarnaast geeft hij niet aan dat de PC niet zijn eigendom is.
Dit is inderdaad ook met Windows mogelijk zélfs vanaf een stickie. Een dergelijk startbare stickie moet je dan echter wel tevoren hebben aangemaakt bv. met Bart.
Ook Windows-7 laat zich prima op stickie "monteren"
en als een schijf geen sjoege geeft gaat elke BIOS automatisch andere stations en USB-poorten afzoeken naar iets wat wel startbaar is: BIOS wijzigen hoeft bij een vastgelopen harde schijf dus meestal toch al nooit.

Uiteraard geeft een dergelijk kale Windowsvorm alleen een Dos-prompt en kunt je met de opdracht: DIR C: /A/P inderdaad een vastgelopen harde schijf bekijken en vaak nog wel bestanden redden - soms ook is er niets te zien
en moet mini-virusscanner Stinger (=mcAfee) vanaf het stickie worden gestart.
De meeste systeembeheerders lopen daarom altijd met een startbare stickie in hun zak rond want vooral op scholen komen vastgelopen netbooks zonder CD-lade wel voor en ik heb er op de universiteit iemand met een verknolde partitietabel door een stealthvirus weer mee op gang kunnen helpen: er bestaan namelijk ook virusscanners als Clam of Stinger, en registerreparateurs als RegSeeker of porteble CCleaner die je niet hoeft te installeren en vanaf je stickie meteen de oorzaak vinden en herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou je dan willen bekijken ? Als je alleen wilt weten hoe groot bijv. de harde schijf is oid, dan kun dat uit het BIOS halen (Bij meeste computers: DEL toets ingedrukt houden na inschakelen).