Wat bedoelt men met 'hipster' ?

Op internet zie ik vaak dat mensen het woord 'hipster' gebruiken, en dan hebben ze het niet over ondergoed maar over b.v. een foto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Een Hipster…

Drinkt: muntthee of koffie van Starbucks.
Eet: zo weinig mogelijk.
Heeft aan: Converse All-Stars, skinny jeans, ironisch bandshirt, Nerd-bril, Doehetzelf-kapsel.
Luistert naar: een band die pas sinds gisteren bestaat en over drie maanden populair wordt. Hiphop en popmuziek vinden Hipsters leuk op een ironische manier.
Doet aan: fotografie, schrijven, vrij denken, uitslapen en zelfexpressie.
Leest: Vice Magazine, Blend, de biografie van Che Guevarra.
Hekel aan: top-40 muziek, oppervlakkigheid, televisie, andere Hipsters.
Winkelt bij: America Apparel, H&M, Urban Outfitters, tweedehands muziekwinkels, kringloopwinkels.
Heeft bij zich: iPod, Moleskine.
Vindt zichzelf: de belangrijkste en coolste persoon op aarde.
Bezoekt: Hipsterrunoff, Last.FM, eigen weblog, Flickr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Luistert naar: een band die pas sinds gisteren bestaat en over drie maanden populair wordt." En deze dan uitkotst omdat ze dan te commercieel/populair/mainstream is :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker jezelf blijven dat is uniek :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt wel heel sneu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! Maar wat bedoel je met 'op en ironische manier' ?

Andere antwoorden (1)

Ik ken Hipster(s) als een weer opnieuw leven ingeblazen cultuurstoom vergelijkbaar met Alto's of Punks bijv. Ze zijn te herkennen aan bijzondere kleding en het luisteren naar onconventionele en "onbekende" muziek.